| Författare |
Meddelande |
Tikki
Hedersmedlem

Från: Skåne(land)
|
Skrivet:
Tor 11 Mar, 2010 12:23 |
|
Har googlat på detta men fick bara fyra svar varav ett var mitt eget.
Är det någon här som känner till denna diagnos? |
_________________ Tikki är ett vidrigt odjur som bör avrättas. Kasta sen kadavret på soptippen så blir råttorna glada. |
|
Anmäl Postning Till Moderator |
 |
Geta
Hedersmedlem

Från: Stad
|
Skrivet:
Tor 11 Mar, 2010 12:25 |
|
|
 |
Tikki
Hedersmedlem

|
Skrivet:
Tor 11 Mar, 2010 13:04 |
|
Jag tror det är en störning som inte är helt olik osjälvständig personlighetsstörning. |
_________________ Tikki är ett vidrigt odjur som bör avrättas. Kasta sen kadavret på soptippen så blir råttorna glada. |
|
 |
Nissegossen
Hedersmedlem

|
Skrivet:
Tor 11 Mar, 2010 13:11 |
|
|
 |
Nissegossen
Hedersmedlem

|
Skrivet:
Tor 11 Mar, 2010 13:17 |
|
|
 |
Nissegossen
Hedersmedlem

|
Skrivet:
Tor 11 Mar, 2010 13:27 |
|
|
 |
Tikki
Hedersmedlem

|
Skrivet:
Tor 11 Mar, 2010 13:34 |
|
"ett bestående mönster av beteende som skadar sig själv, även dras till problematiska situationer eller relationer och inte att utföra uppgifter av avgörande betydelse för livet mål."
Vad smart Du är Nissegossen.
Jag såg på den engelska sidan att det är en översättning från self-defeating personality disorder. Detta brukar översättas med självbekämpande personlighetsstörning. Den liknar masochistisk personlighetsstörning och jag uppfyller inte kriterierna för den. Jag tror nog nu att självdestruktiv personlighetsstörning är ett samlingsnamn. |
|
 |
Gäst

|
Skrivet:
Tor 11 Mar, 2010 13:34 |
|
Självdestruktivitet är inte samma sak som självdestruktiv personlighetsstörning. |
|
|
|
 |
Tikki
Hedersmedlem

|
Skrivet:
Tor 11 Mar, 2010 13:35 |
|
Precis.
Har Du mer info? |
|
 |
Nissegossen
Hedersmedlem

|
Skrivet:
Tor 11 Mar, 2010 13:37 |
|
Smart!???? Clever!!!!  |
_________________ Motto: störst av allt är kärleken! lever för viska! Love is sweet and humble as an Humble Bee, instead of an Humvee! - Kärleken är mild och tålig som en humla, istället för ett amerikansk stridsfordon nissegossen101@hotmail.com |
|
 |
Nissegossen
Hedersmedlem

|
Skrivet:
Tor 11 Mar, 2010 14:11 |
|
Jag vet faktiskt inte om jag kan bidra med mer!
Suck...
Det jag försökte ge dig går inte att klistra in åt dig, men om du går upp på sidan och klickar på de länkar som är relaterade här Också i: Dictionary / tesaurus, Legal, Encyclopedia, Wikipedia, Hutchinson
Kika på dem så blir det nog lite mer kött på bena! |
_________________ Motto: störst av allt är kärleken! lever för viska! Love is sweet and humble as an Humble Bee, instead of an Humvee! - Kärleken är mild och tålig som en humla, istället för ett amerikansk stridsfordon nissegossen101@hotmail.com |
|
 |
Alternativ
Platinamedlem

Från: Biokemiskt krig. Nu! Fort! Nu måste du...
|
Skrivet:
Ons 31 Mar, 2010 08:02 |
|
Försök igen mer konkret eller socialt. En personlighet stämplar en (psykopat som är sosse) pfrån skatteverket som en siffra. Socialt eller tortyr och slaveri. |
_________________ Rent statistiskt (vilket ej är socialt) insisteras alltid vetenskap är entydig (principal) och objektiv (även fiender ense) så misstänks, hur has 1 misstankegrad > 70 %? , the terms type I error, α error, false alarm rate (FAR)=false positive |
|
 |
Stina A
Gäst

|
Skrivet:
Tis 04 Maj, 2010 09:10 |
|
Tikki,
Nej, har aldrig hört om den. Men borderline personlighetsstörning har ju väldigt ofta självdestruktivt beteende också. |
|
|
|
 |
Brygga
Järnmedlem

|
Skrivet:
Mån 07 Jun, 2010 20:20 |
|
Självdestruktiv personlighetsstörning. Kan det hänga ihop med att man har svårt med att sortera "ja" och "du". |
|
|
 |
vnv
Hedersmedlem

Från: Skåne
|
Skrivet:
Mån 07 Jun, 2010 20:25 |
|
Hej Brygga!
Välkommen till viska.se!
Tikki: Jag har självosäker personlighetsstörning som diagnos. Dock klassad som F60.7 dvs Osjälvständig personlighetsstörning. Jag har dock aldrig hört talas om den Personlighetsstörning DU beskriver.....
Allt gott!
/vnv  |
_________________ Hopp med liten boll |
|
 |
|
|