märklig tanke, att man ska leva när man ska dö

Mer
15 år 1 månad sedan #179065 av skord
jag är glad för du lever.


(du är 32 nu väl?) du sa det nångång.

det där med njurarna är riktigt svårt faktiskt. dom tar stryk av mediciner och för lite mat-

och hypomanin, (som jag kan känna ibland, bara glo på mina inlägg liksom :),

men jag har schizofreni och tar så mycket mediciner, stackars njurarna. ibland värker dom så jag skriker.

men well. det är nuet som gäll(er)


som gäller.



va gör du nu judalon?
Mer
15 år 1 månad sedan #179155 av Admin1

Judalon skrev: Det var en sorts särskilt elaka pneumokocker, i.e. bakterier. Jag har ett normalt immunförsvar men jag har fått flera svåra infektioner. Dessvärre har jag fått njursvikt flera gånger så min njursvikt är inte normal längre.


Pneumokocklunginflammationer var väl ofta dödliga innan antibiotika kom. Man har ju läst förr om att lunginflammation var väldigt fruktad då. Jag har för mig att jag också läst att pneumokockerna förökar sig väldigt snabbt, vilket är en av orsakerna till de problem som de ger.
Mer
15 år 1 månad sedan #179161 av Judalon

skord skrev: jag är glad för du lever.


(du är 32 nu väl?) du sa det nångång.

det där med njurarna är riktigt svårt faktiskt. dom tar stryk av mediciner och för lite mat-

och hypomanin, (som jag kan känna ibland, bara glo på mina inlägg liksom :),

men jag har schizofreni och tar så mycket mediciner, stackars njurarna. ibland värker dom så jag skriker.

men well. det är nuet som gäll(er)


som gäller.



va gör du nu judalon?


Jo, jag är 32, blir 33.
Jag har sjukersättning nu men tanken är att jag ska börja arbetsträna. Inte mig emot - jag har dödstråkigt.
I övrigt var hela händelsen det som fick mig att inse att livet ÄR oerhört skört. Du får idag, imorgon vet du ingenting om.
Mer
15 år 1 månad sedan #179163 av Judalon

Admin1 skrev: Pneumokocklunginflammationer var väl ofta dödliga innan antibiotika kom. Man har ju läst förr om att lunginflammation var väldigt fruktad då. Jag har för mig att jag också läst att pneumokockerna förökar sig väldigt snabbt, vilket är en av orsakerna till de problem som de ger.


Jag var på dom om exakt om VARFÖR?, väldigt länge. Varför skulle den här just utvecklas till att bli så farlig. Och just det vet man inte riktigt annat än att mitt immunförsvar verkar ha brakat ihop någonstans i början. Nu är jag vaccinerad mot de allra vanligaste förekommande pneumokockerna som finns. Infektionsläkaren var ändå sådär att fast det finns ju andra pneumokocker så om du börjar hosta som en galning så kan du ju kila till vårdcentralen rätt snabbt. Även om det lärde mig en hel del om livet så vet jag fortfarande inte om det är något att vara tacksam för eller om jag hade klarat mig bättre utan alltihop. Jag tror att det lutar åt det första. Intensivvård är en mycket underlig upplevelse. Du får väldigt mycket mediciner och jag har haft svårt att skilja verklighet från drömmar. Och ganska många dör på intensiven, jag har blandat ihop en del sånt med mig själv också. Det tog lång tid att få ordning på intrycken och själva hjärnan igen.
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #179171 av
judalon, du är så bra.
Mer
15 år 1 månad sedan #179176 av Geta
Var det utmattningsdepression/utbrändhet från början
som du drabbades av, Judalon?
Det är inte att leka med fast FK är njugga med sjukskrivningar.