kan man förtränga saker så hårt att de...

Mer
19 år 3 timmar sedan #12568 av Undrande

Sugared skrev: jag tror inte jag skulle käna mig skyldig om jag hade sex med än
man några år äldre än mig. Alla tänder på olika saker.
tex män i långa kappor (typ angel hehe han e en söting)


hehe

det jag trot jag rädd för är at jag blev våldtagen och att jag gillade det.
för det är inte naturligt som barn


Hm, är det naturligt att gilla det som vuxen då?

Det är väl så att om det är en våldtäkt man gillar är det ingen våldtäkt, eller? Kan man vara villig och våldtagen?

. Det kan ju vara en fobi at jag ska ha blivit sexuelltförgripen på och att det är en rädsla att jag ska på nått sätt blivit lika sjuk som han då pga av det.


mmm
en fantasi kanske? en dröm, som blivit en gränspsykos.
vi har väl redan konkuluderat att det verkar vara en psykosartad grej egentligen? Om du verkligen har övergrepp i din historia så blir allt mer som du tror det är i övrigt, om du förstår hur jag menar.

jag läste om en stackars flicka som blev våldtagen och att hon blev stimulerad av förgriparen och att det satte spår i henne för att det fick henne kännas sig ännu mer våldtagen. inte bara fysiskt.(som om det någonsin bara är fysiskt) det var än värre


ja, ens upplevelse är ens upplevelse....

Ja, hon blev vad man säger på rinkebysvenska "råknullad" o hon njöt av det utan att egentligen vilja det. reptilen inom oss alla komer fram.
honan ger sig slutligen till hanen som kan besegra henes hanne.
  • Spökflickan
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 timmar sedan #12569 av Spökflickan
Svar från Spökflickan i ämnet kan man förtränga saker så hårt att de...
Hej
Om att minnas eller inte...
Om man varit utsatt för övergrepp i barndomen kan man tränga bort minnen som man inte orkar med att hantera. Man kan även drabbas av PTSD där minnesluckor kan förekomma som en del av diagnosen. Det finns även Dissociativ amnesi vilket betyder att man kopplar bort det som sker... och alltså inte minns det...
Utgå ändå från hur du mår, hur du känner dig och sök hjälp... Är det så att du varit utsatt för övergrepp så behöver du hjälp och stöd att bearbeta det... och annars kan du få hjälp att hitta varför du mår dåligt.
Vänliga hälsningar
/Spökflickan
Mer
18 år 11 månader sedan #12730 av Sugared
""ja, ens upplevelse är ens upplevelse....

Ja, hon blev vad man säger på rinkebysvenska "råknullad" o hon njöt av det utan att egentligen vilja det. reptilen inom oss alla komer fram.
honan ger sig slutligen till hanen som kan besegra henes hanne."


så du tycker det är rätt att

att tvinga ett barn en liten flicka rida sin egen pappa
eller vad fan som hände och han gör det så at hon blev sexuellt stimulerad av det också. ÄR VÅLDTÄCKT. för hon ville inte ha sex.
Jag tycker att bara det han våldtog en stackars oskyldig flicka messade med hennes huvud nog. Barn vill inte ha sex.
Säg till mig när du hittat en treåring som pratar om sexiga killar han/hon vill få i hop det med.

då kasnke jag tror på din teori. Men at säga at någon vill när de sagt nej och även gjort motstånd med våld, för att befria sig. DÅ Är det våldtäckt.

och tror du inte offret käner sig mer äcklat mer våldatget och
fråntaget något privat. Om offret blir stimuerat mot sin vilja.
då våldtog dem din hjärna. din själ. som om det inte vore nog.



någon som känner igen historien om flickan? vet var jag kan ha läst den eller liknande. ?

och tack för de andra svaren. jag ska nog söka hjälp.
men först ska jag ta hand om min egen situation just nu.
har just slutat med antideppressiva.

men försök förstå. jag är rädd för det mesta just nu. så prata om detta känns inte så populärt just nu. jag kommer vara räd de ska tror jag
tycker om små barn (vilket jag ju vet at jag inte är precis som jag vet att j ag talar sanning, jag inte stjäl ect jag är heterosexuell men kan vara lite rädd för att folk ska tro jag är lesbisk...jag har många fobier) jag kommer få fobi över att de ska tro jag hittar på allt. eller ect ect...jag har tusen fobier. tex jag tror folk trort jag stjäl saker ibland på affärer.
tjajtjjet gooodnatt.
Mer
18 år 11 månader sedan #12738 av Undrande

Sugared skrev:

så du tycker det är rätt att


Nej, vad jag tycker är RÄTT har inget med saken att göra. Vi talar "vad var verkligheten".

att tvinga ett barn en liten flicka rida sin egen pappa
eller vad fan som hände och han gör det så at hon blev sexuellt stimulerad av det också. ÄR VÅLDTÄCKT. för hon ville inte ha sex.


Man kan ju absolut se det så, han var ju tvungen att börja ngnstans och där skedde våldtäkten ju. Frågan är mer om våldtäkten fortgår om hon blir upphetsad

Varnånstans talas det om 3-åringar och pappor i ditt förra inlägg?
Hur ska jag veta att du syftar på det? Jag tänkte mig kanske mer en tysk dam som blir våldtagen av tre män ur röda armen 1945....

Jag tycker att bara det han våldtog en stackars oskyldig flicka messade med hennes huvud nog. Barn vill inte ha sex.
Säg till mig när du hittat en treåring som pratar om sexiga killar han/hon vill få i hop det med.

Nje, en sexuell treåring forskar ju bara. han vet inte riktigt vad han gör. Men intresset finns där bakom nånstans och på vissa individer så...
Natulrigtvis ligger det på envar "vuxen"(läs här: sexuell utvecklad individ) att inte ha sex med bern..

Men åter, du talade inte om 3 åringar specefikt, jag trodde det var äldre kvinnor faktiskt.

då kasnke jag tror på din teori. Men at säga at någon vill när de sagt nej och även gjort motstånd med våld, för att befria sig. DÅ Är det våldtäckt.

Ja, det är vi fullt eniga om.

och tror du inte offret käner sig mer äcklat mer våldatget och
fråntaget något privat. Om offret blir stimuerat mot sin vilja.
då våldtog dem din hjärna. din själ. som om det inte vore nog.

Jepp, men samtidgt vann då mannen, han hade rätt, tillslut, hon ville ju!
stoltheten är viktig, att bli kåt av det är som sagt en extra knäck.
packat o klart.
mannen har vunnit liksom..
Mer
18 år 11 månader sedan #12744 av Equivocal
Hej sugared!
Jag känner igen mig lite av det du säger. Jag har länge haft sexuella störningar... om man säger så... Jag vet att jag blivit våldtagen tre gånger, första gången när jag var 15, jag vet även att detta satt sina spår och att jag har (haft?) en ganska sned syn på sex. Men redan tidigt i livet när jag gick hs psykolog så sa de om och om igen (olika psykologer) att allt tyder på att jag blivit sexuellt utnyttjad som liten... men jag minns inte. Och jag förstår inte riktigt hur de kan säga så. Jag tror att på nåt sätt så kanske jag tänker att "ja, men jag kanske blev det, då är det därför jag är fucked up" du vet det gamla vanliga psykodynamiska perpektivet "du är din barndom"
Kanske är det samma för dig... du "vill" tro att du blev utsatt för övergrepp för det skulle förklara en hel del... men kanske är det inte så enkelt, kanske är det bara dina tankar som spökar. Kanske har du läst mkt om övergrepp och sätter dig in i andras situationer och känner den skuld du tror de känner?

Sen tror jag till viss del att det som Undrande säger kan stämma. Att du kanske lockas på nåt sätt men känner att det är fel.

Som jag sa har jag själv haft en sned syn på sex och inte kännt att det var ngt man har med den man älskar. Utan för mig var det mpnga gånger ett sätt att BLI älskad.
Jag kände att jag inte dög åt någonting, ingen skulle väl vilja ha mig? Jag hade sex med killar för att de var snälla mot mig, jag kände att jag var tvungen att ge nånting tillbaka annars skulle de inte tycka om mig...
(usch det här är ganska känsligt för mig fortfarande, för skamkänslorna är så stora) Jag har också blivit utnyttjad när jag varit under alkoholpåverkan fler gånger än jag kan räkna på mina händer. Jag drack varje dag och lite då och då vaknade jag upp naken brevid en okänd kille. Ibland hade jag sex med honom då för att lixom visa för mig själv att "det var jag som ville" jag ville förneka den sidan av mig som skrek att man varit dum och gjort mig illa, i stället så tänkte jag att det var kanske mitt fel, kanske lockade jag till mig honom under fyllan.
Hur som helst så försökte jag helt enkelt låtsas att jag ville, att jag velat innan med, men att göra så fick mig också att känna ångest och skam, det är inte "rätt" att tjejer knullar runt, och egentligen egentligen ville jag ju inte ha någon äcklig j-a kille i mitt sköte. De gånger jag "räknar" som våldtäkt har jag också varit under alkoholpåverkan men skilnaden har varit att jag minns... att jag sagt ifrån, att jag skrikit, bråkat, eller andra gången som jag blev tvingar att snorta amfetamin och sen hade "min vän" sex med mig, tredje gången blev jag även då nerdrogad...¨å andra sidan så har jag ju blivit det flera gånger men som jag skrev, de andra gångerna har jag låtsas som inget hänt eller att jag själv ville

Nu för tiden kan jag känna både skam och skuld när jag blir upphetsad av något, för i mitt huvud är sex något fult.
Jag lever nu i ett stabilt förhållande och det funkar bra. Jag har blivit mer reserverad vad gäller sex och jag har absolut inte sex om jag inte vill. Jag har lätt att känna mig utnyttjad (t.om av min kille) om jag känner att jag "ställer upp" så det är viktigt för mig att vi har sex lite på mina villkor. Men nu för tiden så klarar jag av det bättre. Jag älskar min pojkvän och tillsammans har vi fått sex att bli något fint, på det sättet jag vill att det ska vara, något man gör med den man älskar!

Ja jag vet inte riktigt vad jag menade med allt det här... Jag menar nog mest att hjärnan kan spöka för en. Tankarna är svårstyrda. Ibland "hittar man på" saker för att föklara en annan sak ibland gör man tvärtom, förnekar.

Jag tror som de andra sagt att du inte sla luska för mkt i om det hänt nåt eller inte. Då blir man bara tokig.
Jag tycker heller inte du ska känna skuld eller skam, om du nu blivit utsatt (eller om du bara drömmer om det) så är det ju så som ni redan konstaterat att barn är inte ansvariga. Kanske kan man fått en sned bild av sex och tro att det är så man får kärlek (som jag fick) men så är det inte. Är nog lätt att få en sån bild om man som liten blir utnyttjad av någon man verkligen älskar...

nej nu ska jag vara tyst, babblar för mkt!
Hoppas du kan söka hjälp och få den du behöver!
Mer
18 år 11 månader sedan #12745 av Tikki
Hej Equivocal
Tycker inte Du babblar för mycket. Och Du skriver bra saker.
Sköt om Dig.