kan man förtränga saker så hårt att de...

Mer
18 år 11 månader sedan #12764 av Undrande

Sugared skrev: och vad är det med dig undrande? drömer du om att sätta på 1800 tals bruttor eller? hehe


1800talsbrutor? Nje, men jag vill gärna koppla loss tanken och funderingarna från aktuella traumor som många genomlever. Det är lättare att analysera korrekt då inbilar jag mig, samt stöta så få som möjligt med ett förlupet ord, det kan ju finnas både offer och pedofiler här.
Mer
18 år 11 månader sedan #12795 av Equivocal
TIKKI skrev:

Hej Equivocal
Tycker inte Du babblar för mycket. Och Du skriver bra saker.
Sköt om Dig.


Tack så mkt! Sköt om dig du med!

Sugared skrev:

Då måste ju nått ha hänt eller hur?



Nej jag vet inte om jag tror att det är så "enkelt". Visst kan det väl vara NÅGOT som har hänt... men vad det är vet man ju inte. Ett barn är ju ofta väldigt känsligt och tänker och känner oftast annorlunda an vi "vuxna" En sak som en vuxen kan ta med en klackspark kan bli ett trauma för ett litet barn. Kanske har du helt enkelt bara hört nåt obehagligt som barn när du satt i morfars knä och förknippar då morfars knä med det obehagliga t.ex.... (låter kanske som en inbiten behaviorism men jag tror nog vissa saker även ur det perpektivet kan vara av nytta. Ni har väl hört om experimentet med "lilla albert" eller vad han hette?)

Men som jag sa, tror inte du ska fundera så mkt över vad som hänt utan fokusera på hur det är nu, hur du mår nu, vad du har för "problem" nu och se vad du kan göra åt dem. Ibland gräver man och gräver man det slutar med att man gräver en grop som man sedan ramlar ner i...
Mer
18 år 11 månader sedan #12805 av Sugared
för det är precis varför jag tännker ibland för at jag är så himla messed up. Då måste ju nått ha hänt eller hur?

jag menade de tinte så när jag skrev det utan jag menade at jag tagit dit råd och at jag är medveten att jag tänker just så som jag skrev däre uppe. ok nu blev det här förvirrande (nästan tragiskt hehe)
Mer
18 år 11 månader sedan #12806 av Equivocal
Okej då förstår jag :)