fantasi...till överdrift??

Mer
18 år 11 månader sedan #14438 av milla
Idag har jag upplevt lite märkliga saker.
Jag vill tro att det är min fantasi men tanken kittlar faktiskt att det kanske är verkligt och att jag kanske ändå har rätt.

Det började idag vid 15-tiden när jag var ute och promenerade.
När jag går där på trottoaren så får jag en konstig känsla.
Inte obehaglig utan bara en främmande känsla.
Lika snabbt som en blinkning så översvämmas jag av en massa tankar i bilder.
"Bilderna" visade väldigt snabbt partydrinkar i flotta miljöer, droger i form av tabletter, slipsar och en stor ljus lägenhet med högt i tak.

När jag tittar upp så går en man emot mig på trottoaren.
Han är klädd i kavaj och slips...ser ut o vara sådär mellan 37-42 år.
Stiligt klädd måste jag säga.
Ser sliten ut och går lite ryckigt.

Då kan jag inte låta bli att tro att det var delar ur hans liv jag fick någon sorts inblick i?
Jag är nästan säker på att det var nåt sjätte sinne som var med o påverkade detta.
För innan hade jag inte tänkt på nåt speciellt.
Utan tankarna och bilderna kom upp precis innan jag lyfta upp huvudet och såg denna man...

Jag tycker detta verkar jättespännande fenomen...men jag förstår någonstans att det inte låter vettigt..

Så jag undrar vad ni tror detta kan vara?
Är det bara jag som inbillar mig eller vad?
Mer
18 år 11 månader sedan #14440 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet fantasi...till överdrift??
Det kan det vara...men det kan även vara det andra.

Ibland så kan man få sådana inblickar...jag har fått det ibland men avfärdar det bara som tur....Får du det ofta?
Mer
18 år 11 månader sedan #14446 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet fantasi...till överdrift??
Jag tror absolut att det finns människor som har ovanliga förmågor och upplevelser, tillhör dem själv faktiskt. Givetvis kan det också bara vara en tillfällighet, men händer det fler gånger kanske du till hör den mediala delen av befolkningen.
Mer
18 år 11 månader sedan #14457 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet fantasi...till överdrift??
Jag har aldrig upplevt något liknande, så jag tror att det bara var en tillfällighet för dig. Ibland kan de mest underliga tlllfälligheter inträffa - slumpen är kraftfull.
Mer
18 år 11 månader sedan #14461 av Isa-Alise
Är det inte fantasi?... Kanske en serie associationer till personens klädsel och stil?...

Fantasi är naturligt och sunt... man kan fantisera om allt möjligt och omöjligt... och om man skriver ned det bli författare...

Funderar du på hur folk lever när du ser fönstren till ett hus? Diktar om troll i skogen... eller tänker ut historier med anknytning till en händelse eller ett föremål? Då kanske du har gåvan att skriva också... skönlitteratur med beskivningar och person porträtt... eller äventyrsböcker och thrillers?

Var inte rädd för din kreativitet... var glad åt den och ta vara på den...
Mer
18 år 11 månader sedan #14467 av Undrande
Varför kopplar du det till mannen då? Hur kände du från honom?

Jag känner saker ibland, men det mesta är simpel logik och kalkylering a la Sherlock Holmes..

Associationen här verkar ju ganska klar...så frågan är om en sån slump som faktiskt ofta inträffar inträffade, eller, om du kände ngt "övernaturligt".

Jag känner mer ..hur saker strålar, och även platser och saker kan stråla om det är en en miljö där de får mkt av en viss strålning. Men det är inte alls logiskt, tex vissa gravfält ger extrema vibbar, andra inga tycker jag...
Å andra sidan så "känner" jag ju inte alla människor tydligt snabbt heller.