Vad händer när vi dör?

Mer
18 år 11 månader sedan #14505 av LucyintheSky

Undrande skrev: Inget är ju evigt.


universum är evigt, en cirkel är evigt.. talen är eviga etc. :P
Mer
18 år 11 månader sedan #14507 av Väteatom
Svar från Väteatom i ämnet Vad händer när vi dör?
Hur vet du att universum är evigt? Det sägs ju att när universum slutat expandera så kommer det att krympa ihop igen. Att det kommer förstöras för att sedan återskapas i all oändlighet. Cirklar och tal är väll inte eviga? Tal är människans påhitt och de försvinner när människan försvinner.
Mer
18 år 11 månader sedan #14509 av LucyintheSky
tycker att du borde tänka igenom det du själv skriver om universum.. "i all oändlighet".. så tal finns för att människor finns? solen finns för att människor finns? universum finns för att människor finns? nej det finns även om vi finns eller inte.. precis som trädet i skogen.. om det faller och ingen människa varken ser eller hör det... *ritar en cirkel och ber väteatom hitta dess slut* det enda som är perfekt är matematiken och människan har inte hittat på det, colombus hittade inte väst indien han upptäckte precis som vi upptäckte, vi skapade inte
Mer
18 år 11 månader sedan #14511 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Vad händer när vi dör?
Jag är övertygad om att det finns ett liv efter döden. Tror att det finns en kärleksfull Gud och att allt blir bra till slut. Jag har belägg för mina påståenden, men det är inte kanske inte så kul att vräka ur sig de för främlingar på internet.
Mer
18 år 11 månader sedan #14513 av LucyintheSky
kanske rädd för påhopp?.. finns inga som helst bevis eller saker som bevisar "guds" existens.. men om jag verkligen tror att himlen är neon grön så ser jag den neon grön och jag kommer att hitta bevis för att den faktist är neon grön.. vilket inte stämmer alls egentligen
Mer
18 år 11 månader sedan #14517 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Vad händer när vi dör?
Bevis nej, men saker som TALAR FÖR att min tro är korrekt. Man kan vända på det också - ingen kan heller bevisa att Gud och andevärlden INTE finns.