Sossepolitik försämrar för de svårast sjuka

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 2 månader sedan #269159 av Jocke
Reinfeldt har sagt alldeles nyligen att borgerligheten inte kan hjälpa alla, dvs de sämst ställda. Då får jag för mig att att de satsar på ett eltiskt samhälle, där de som mår dåligt får klara sig i princip sig själva. Man märker att systembytet håller på att genomföras i raskt takt, ta försäljningen av vin och sprit samt delar av apoteket.

Och jag undrar varför moderaterna har tillsatt en moderat landshövding i mitt län (västerbotten) medan sap respekterade Uppsalas önskan om en moderat landshövding (Anders Björk). Dem valde en folkpartist och kvinna till svensk eu-kommisionär.

Arbetslöshetskassan och fackföreningsavgiften har tidigare höjts. Med adress till facket att lägga ned sin verksamhet, för att kunna regera som dem vill.

Appropå vilka som är sjuka, ska enbart läkare och psykologer kunna avgöra. Systemfelet du syftar på schizobrain, började genomföras vid borgerlighetens sista år vid makten på -90-talet. -92-93 någon gång.

Vars är världen på väg?
  • Schizobrain
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 2 månader sedan #269167 av Schizobrain
Svar från Schizobrain i ämnet Sossepolitik försämrar för de svårast sjuka
Det är mycket riktigt att systemfel infördes i början på -90 talet både ekonomiskt med finanskrashen då och även inom psykiatrin med lagar om tvångsvård som kom då. Det är kontentan av Sveriges politiska roll i världen sedan efter andra världskriget slut 1945 och även ekonomiskta roll efter kalla krigets början på -70 talet när USA vann rymdkapplöpingen över Sovjetunionen.

Man får inte ihop politiska färgerna Röd, Grön och Blå (RGB) till ett fungerande färgspektrum.
Röd + Grön = Gul är dock tekniskt sämre än Blå.

Rösta på alliansen. :!:
Mer
14 år 2 månader sedan #269170 av Geta
Vad har du för intresse av hur vi röstar här i Sverige om
du har flyttat härifrån, Schizobrain?
  • Schizobrain
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 2 månader sedan #269172 av Schizobrain
Svar från Schizobrain i ämnet Sossepolitik försämrar för de svårast sjuka
Det går inte återvända till ett Rött sverige. Men det kanske är lika bra. Tyna då bort i frid till ett skräpland. :mrgreen:
Mer
14 år 2 månader sedan #269175 av Geta
Vad har du att jämföra med Schizobrain?
Att Sverige skulle vara ett skräpland tycker jag låter
riktigt överdrivet. Varför har du emigrerat härifrån
medan Sverige var blått?
Om du vill ha ett blått Sverige så borde du väl ha stannat
kvar.
  • Schizobrain
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 2 månader sedan #269177 av Schizobrain
Svar från Schizobrain i ämnet Sossepolitik försämrar för de svårast sjuka
Vi kan ta mina privata motiv till emigration någon annanstans innan jag lämnar ut hela privatlivet..........