Speedade ögon

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 9 månader sedan #306324 av Fantasio
Speedade ögon skapades av Fantasio
Var på krogen idag och stötte ihop med ett par. Mannen sa då till mig att jag tagit "speed". Han var helt allvarlig och stirrade mig stint i ögonen. Även hans tjej sade att jag tagit knark.

Jag har aldrig användt narkotika, men det är inte första gången jag råkar ut för detta. Jag har blivit nekad att köpa öl ett flertal gånger med dunkla motiveringar.

Vad är det med mina ögon? Kan det ha med min medicinering att göra? Jag orkar inte käfta emot och bedyra min oskuld. Detta är ett stort irritationsmoment. Jag är ju helt ren, förutom tobak och alkohol. Grrr..!
Mer
13 år 9 månader sedan #306326 av Geta
Svar från Geta i ämnet Speedade ögon
Du är kanske allmänt uppvarvad vid de här tillfällena? .?
När min syster hade småbarn så såg hon ofta speedad ut.
Mer
13 år 9 månader sedan #306343 av saara
Svar från saara i ämnet Speedade ögon
både alkohol och psykmedicin kan göra att blicken ser annorlunda ut. Åt mej har de sagt att det syns på dina ögon att du är medicinpåverkad. jag tror själv att lugnande medicin gör blicken annorlunda. Men kanske också annan psykmedicin påverkar blicken. :rolleyes:
Mer
13 år 9 månader sedan #306354 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Speedade ögon
Ja, medicinen går igen i ögonen...

Det går att känna igen en som står på antipsykotika. I alla fall känner jag direkt igen, på hela människan om hon står på något av den gamla tidens antipsykotika, för att det känner jag igen från inläggningar på avd där man ju fick se mycket utav gång, ögon och motoriska störningar, så man känner igen samma sak på stan.

Man kan faktiskt säga, att människan ser "nervös" ut och orolig i kroppen.
Det gör också en som har tagit knark...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 9 månader sedan #306363 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Speedade ögon
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 9 månader sedan #306364 av islaa
Svar från islaa i ämnet Speedade ögon
just på ögonen kan man se på en människa som tagit amfetamin (speed) att pupillerna utvidgas, dvs de har tefatsögon :)
jag vet bara att vissa antidepp ger den effekten.