Hur blir det om moderaterna vinner valet?

Mer
18 år 8 månader sedan #20517 av Fredrik
För den som är intresserad av politik, så hörde jag på nyheterna att dom fyra borgerliga partierna skulle diskutera ersättningsnivåerna inom kort och försöka enas innan hösten.
Mer
18 år 8 månader sedan #20525 av Admin1

Fredrik skrev: du kanske bara behöver ta det lugnt och varva ner, jag känner själv igen det där med att det känns konstigt att ta hand om sig själv och göra saker man mår bra av.
Men det tycker jag att du är värd.

mvh Fredrik


Jo, varva ner sägs det trots att jag inte gör annat verkar det bli värre. Jag måste försöka studera.
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20527 av vnv
Håller med PSR till stor del...
Tror det kan bli bättre med ny regering...
En nystart är precis vad Sverige behöver... (eller snarare rivstart...)
Men visst, det blir ju trist om ersättningsnivån blir lägre...
/vnv
  • gäst1432
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20799 av gäst1432
Svar från gäst1432 i ämnet Hur blir det om moderaterna vinner valet?
Hur blir det med socialbidragen, aktivitetsersättning?

Tycker alla lovar så mycket innan valet sen så skiter dom i allt och höjer sina egna löner, sist tror jag det var med ca 5000 dvs det jag får av socialen varje månad. Sjukt, snedvridet, rubbat...
Mer
18 år 8 månader sedan #20810 av Admin1
Måhända kan det lika väl vara Folkpartiet som vinner valet, de har gjort en del bra utspel på sista tiden. .?
Mer
18 år 8 månader sedan #20814 av Fredrik
För min del håller jag på moderaterna, jag tror jag vill ha ett samhälle där det finns förutsättningar att mera leva sitt eget liv utan att behöva betala skatt till allt möjligt konstigt.
Fast vi betalar högst skatt i världen så tycker jag inte att vårat samhälle är speciellt humant.
Vi bryr oss inte lika mycket om varandra här som man gör i länder där man har större möjlighet att råda över sitt eget liv utan att någon annan kommer och vill ha del av ens pengar.
Här behöver vi inte ta hand om varandra lika mycket då det finns bidrag att söka för alla.
Men man blir inte frisk av bidrag, hellre då en omgivning som verkligen bryr sig och inte bara låtsas.
Just nu tycker jag moderaterna passar bäst för hur jag vill ha det, men detta är mycket personligt.
Vet inte varför jag skriver detta inlägget alls, då mina synpunkter inte passar alla. Var och en får rösta efter sin känsla.

mvh Fredrik