Hitler och psykisk sjukdom

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 4 veckor sedan #385535 av Fantasio
Vad hände med folk med schizofreni i Tredje Riket? Blev de alla dödade, eller? Har ju sett hur förståndshandikappade behandlades. "Ein Dasein ohne Leben" eller något sådant. De mördades utan pardon. Kanske hade man hamnat i Treblinka om man levt då. Steriliserad blev man nog om man fick behålla livet. Brrr...
Mer
13 år 4 veckor sedan #385552 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hitler och psykisk sjukdom
Jag tror att man hade särskilda bussar som man fyllde med patienter från
mentalsjukhusen. Sedan fyllde man bussarna med gas. Till anhöriga skickade
man ett meddelande att deras släkting hade dött av sjukdom.
Mer
13 år 4 veckor sedan #385553 av skord
Svar från skord i ämnet Hitler och psykisk sjukdom
nåt sånt.
Mer
13 år 4 veckor sedan #385562 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Hitler och psykisk sjukdom
Elser var mannen som gjorde en bomb som han placerade i en lokal där Fuhrern skulle hålla tal. Hitlers tal blev klart mycket tidigare. Så bomben exploderade senare när Hitler åkt från talet, tror jag! Men Fuhrern ville ha reda på denna människa. När han fick kort på Elser så studerade han honom och upplevde att han utstråla säkerhet och Hitler iaktog hans intelligenta ansiktsdrag. Elser var mycket duktig på hantverk och att bygga olika maskiner. Hitler sa att Elser skulle vi kunna ha nytta av. Fuhrern verkade helt befriad av bitterhet. Fuhrern sade att han uppskattade honom för det, han var iallafall en redig karl som vågar göra ngt sådant som att ta livet av mig! Hitler sade till Himmler att denna Elser kan vi få användning av. Så han skickades till ngt koncentrationsläger. Där han fick en fin byggverkstad som han kunde jobba med sina maskiner för tredje riket. Elser hade det väldigt bra i koncentrationslägret. Han fick bra mat och slapp jobba som dom alla andra, som fick jobba som djur tills dom inte orkade längre och då blev avrättade. Vad jag har läst var att Hitler hade förkärlek till människor med ngt specialintresse som kunde gynna nazisterna!

Det kan handla om psykiskt sjuka också om dom var duktiga på ngt område som Fuhrern kunde ha nytta av!
Mer
13 år 4 veckor sedan #385571 av Isa-Alise
Mer
13 år 4 veckor sedan #385573 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Hitler och psykisk sjukdom
Fan va obehagligt! Tur man inte är Nazist!
Hitler=Antichrist#2.
Att gud tillät detta!!!! :evil: