Andras åsikter

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #22303 av
Andras åsikter skapades av
Jag har svårt att förstå varför man bryr sig om andras åsikter, de andra som inte har relativ makt över en? Familj, arbete, vården är allså lite undantagen.
När insatsen är 1 kr kan man ju förlora utan att gråta.
Mer
18 år 6 månader sedan #22312 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Andras åsikter
Jag tror att de flesta är lite kluvna på den punkten. Man vill gärna vara självständig gentemot andra, men samtidigt är det väldigt viktig att vara accepterad av andra.
Jag tror att det är rädslan att bli utstött ur flocken, som gör att man bryr sig väldigt mycket om andras åsikter. Men olika individer varierar ganska mycket på den här punkten.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #22328 av
Svar från i ämnet Andras åsikter
Jo, naturligtvis, men om vi säger att jag har ett bra förhållande, god ekonomi, några nära vänner och god sysselsättning/arbete, ja, ofta är ju inte de de man oroar sig för, utan ngn i vården, en bekant, grannen, maffian, polisen, de på tunnelbanan, deras åsikter...

I arabvärlden, o troligtvis i naturvärden, är det viktigt, men inte i väst av idag på ngt sätt.
Mer
18 år 6 månader sedan #22331 av Geta
Svar från Geta i ämnet Andras åsikter
Omedvetet vet man nog vad som är gångbart
att tycka.
När man lever mycket isolerat eller har psykiska
störningar kan det vara svårt att veta vad som
är accepterat.
Vid något tillfälle har jag fått höra att jag säger
precis vad jag tycker och det lät inte som det
var positivt.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #22335 av
Svar från i ämnet Andras åsikter
Jag älskar att du säger det du tänker Geta.

Titta på ngt tv program. Jag gjorde så och ofta inser jag att jag beter mig som i en dålig sitcom

:D

Tittar man bara på BBC och utbildningsradions icke-biasade program blir man kanske bättre?
Mer
18 år 6 månader sedan #22350 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Andras åsikter
När jag arbetade så vad det som att man var tvungen att tycka som alla andra,för om inte så tyckte människor att man var konstig och avvikande.
Är man riktigt stark i sig själv så ska man kunna ha sina egna åsikter,och gå sin egen väg och strunta i vad man får för respons av andra. Risken finns ju att man blir ensam då. Men det handlar om vad man prioriterar. Om man vill gå sin egen väg och vara stark men mer ensam,eller att man tvingar sig själv att tycka som alla andra och bli mer omtyckt men svagare.