Semestertider - kom så skapar vi ett eget semesterparadis

  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 10 månader sedan #409219 av Frankie
(Fick denna idén från ett annat forum).

Det är en svår och tung tid nu då många av oss står utan våra terapeuter som är på semester. Jag är väldigt glad för att Viska finns under den tiden.
Nu tänkte jag att vi skulle kunna skapa oss ett eget semesterparadis här.

Jag tänker mig en liten semesterby, eller en ö, där vi samlas allihop. På vägen dit hänger en banderoll. på den står det; Äntligen terapifritt!

I vår egen semesterby finns inga begränsingar eller hemska saker. Bara bra och roliga aktiviteter som vi skapar tillsammans eller var och en för sig själv.

Hur det ser ut vet jag inte. Berätta gärna!

Jag skulle vilja att det fanns en båt iaf. En liten eka som jag kan ro ut i på den lilla sjön och fiska tidiga mornar precis när solen är på väg upp.
Grillad aborre på knäckebröd kommer finns varje dag för den som vill, som lite mellis. Vill man inte ha det så finns det gränslösa mängder med glass och frukt eller vad man nu vill.

Är ganska bra på ansiktsmålning. Så varje dag så får man bli ett lejon, en sjöjungfru eller en katt... eller vad man vill. Jag fixar.
Jag sitter under den stora eken som står precis i början av ängen, den med alla blommorna. Kom dit vet ja!
Jag tar gitarren med mig också. Så kan vi sjunga sånger.

Vad vill ni att vi ska göra? Vad vill du göra?
Mer
12 år 10 månader sedan #409220 av saara
Jag vill gärna vara med så jag kommer och sätter mig bredvid dig vid den stora eken. Vi kan sjunga tillsammans medan vi väntar på att de andra kommer.
Vi kan simma och grilla korv och kanske nån hittar på roliga lekar. Vi kan vandra i den vackra naturen. Just nu kommer jag inte på något mera.
Mer
12 år 10 månader sedan #409244 av Jesus/magnus
va härligt!

jag sätter mig under en stor ek som växer på ön, där berättar jag sagor för barnen, inga hemska bara

om skapelsen och hur det hela började. alla som vill får komma å lyssna, vi berättar sagan tillsammans :hjärta

jag berättar om att vi från början var hebreér och vi levde tillsammans med Herren.


sen fikar vi smörgås å kaffe, till de vuxna, bullar å saft till barnen.

jag går ner till sjön med min gitarr å jammar lite med ds och vi sjunger till månen då det skymmer och den vackra månen träder fram.

saara vill äta gott, så vi fiskar lite abborre å gör upp eld allihopa, det är en stilla natt

vi halstrar abborrarna och äter dem i stillhet inför skapelsens värkande skönhet, det är gott å leva.

här finns det ingen psykiatri, bara stillhet och kärlek :hjärta

John 8:31-32.
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 10 månader sedan #409269 av Frankie
Kul att ni ville vara med, Issa och saara! :hjärta

Ni hade bra idéer på aktiviteter =)

Just nu sitter DS och lägger en patiens medans hon myser med Issa % saara. Stämningen är tankefull och reflekterande. Här får man bara vara. Det är skönt tycker hon.
Mer
12 år 10 månader sedan #409280 av Nissegossen
:lol: Själva idén är jättebra! Jag är med i mitt inre och jag kan berätta och måla med orden!
Det hela som är, är att det tornar upp stora svarta moln på himlen i form av magsnus missionerande, som helt gått överstyr! :cry:

Moderator bör syna varje inlägg av Issa!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #409282 av Jesus/magnus
edit, man ska inte bli upprörd för då hasplar man lätt ur sig saker man egentligen inte menar.

nisse.

ska man inte få ägna sig åt det som man tycker om, inte ens i en fiktiv värld? då menar jag det jag skrivit i denna tråden.

du borde sluta läsa mina inlägg (gå förbi dem) om du plågas så av dem....


måla är gott.. nu eja lugn så det här blir ett lugnt inlägg^^

nisse jag vill att vi ska kunna gå med sanningen hela tiden för lögn ska inte det finnas utrymme för.

men i denna tråden berättar vi sagor ^^

så låtom oss få fortsätta sagostunden. :hjärta

John 8:31-32.