funderingar

Mer
18 år 4 månader sedan #25638 av Vargen
funderingar skapades av Vargen
jag tycker det är egoistiskt egentligen av mig att fortsätta leva när jag är ett problem för världen och min familj. en som lever på skattebetalarnas pengar, som får min familj att må dåligt. haha jag är ett problem av att jag lever. funderar faktiskt om dt inte vore bra om jag begick självmord men eftersom jag är egoist väljer jag att vara en plåga för världen
  • amanda s
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #25640 av amanda s
Svar från amanda s i ämnet funderingar
Jag bidrar gärna till ditt uppehälle med mina skattepengar, inga problem. Dessutom kostar självmord samhället mycket mer pengar än sjukskrivning så det är ingen ursäkt att ta livet av sig. Kämpa på, du är värd att finnas.
//amanda s
Mer
18 år 4 månader sedan #25641 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet funderingar
Jag ger också gärna av mina skattepengar till dig!

mvh Fredrik
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #25643 av Axons
Svar från Axons i ämnet funderingar
Håller med amanda. Om man ska ta livet av sig så ska man göra det för att man inte ser någon framtid, inte för att man är en belastning för samhället.
Egentligen ska man väl inte begå självmord överhuvudtaget, det finns ju alkohol, benzo och tjejer t.ex. som man kan leva för.
Mer
18 år 4 månader sedan #25657 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet funderingar
jag är inte deprimerad så oroa inte att jag begår självmord är bara en sådan som ser sanningen
Mer
18 år 4 månader sedan #25767 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet funderingar
Vargen,

Du betyder nog mycket för din familj... för att de ska må bra också... i världen behövs du liksom alla andra...

Jag tror inte att du är någon plåga för världen, men du kan ju söka hjälp för det som gör det svårt att fungera som du vill... det finns många bra terapier att få... psykodynamisk, KBT, DBT, mm... kanske någon sådan kan få dig att känna dig bättre...

Vad gör du för att du ska må bra? Hur har du det med vänskap och att göra roliga saker? Hinner du med dig själv? Man behöver göra lite roliga saker för att må bra... ha lite tid för sig själv... det är inte egoistiskt... det är nödvändigt....

Hoppas att du snart ser ljusare på tillvaron... ser hur mycket du betyder för andra...