Uppdatering om mitt liv. OBS! Långt!

Mer
11 år 4 veckor sedan #566979 av Evillynn
Var hos tandläkaren den 2 januari. Vi gjorde en koll och det konstaterades att jag behöver laga. Pga min fruktansvärda tandläkarskräck kom vi överens om lugnande och lustgas vid lagningstillfället. Jag fick en tid i onsdags (alltså den ons den 20 mars). Jag väntade mig få laga vid det tillfället. Tog med mig Saari som stöd. Jag hyperventilerade i väntrummet, men Saari var duktig på att få mig att tänka på annat. Jag satt där och kände att jag skulle dö. Paniken kramade mig likt en boaorm. Jag kom in i rummet där jag väntade mig döden. Jag föll ner på knä och hyperventileringen startade igen. Det visade sig att de bara ville göra en till undersökning. Den gick ganska bra, försökte andas normalt. Tandläkaren sa att hålen var ganska små och att det bara skulle ta några minuter att laga, men sa att han skulle behöva tre sessioner för två små hål och lite borttagning av tandsten.... Why? Kan inte allt fixas på samma gång? Jag vill inte behöva gå dit så ofta. Blev besviken på något sätt för att vi inte lagade redan då, jag hade trots allt mentalt förberett mig på det. Men jag fick en ny tid, ons den 10de april. Fick instruktioner om hur jag får äta och dricka innan behandlingen och tandläkaren skulle kolla med en läkare om behandlingen av lustgas och lugnande kommer gå att kombinera med mina andra mediciner. Hoppas få med mig Saari igen. När jag satt i vätrummet kändes det som om jag stod på sjukhustaket och var redo att hoppa. Fy vilken panik! Känner en stark ångest bara av att tänka på det (att jag ska laga alltså).

Jag har förresten sökt till universitetet. Har också pratat med en person där om mina specialbehov iom att jag fortfarande är sjuk och behöver mycket hjälp. Det fanns mycket hjälp att få och jag hoppas på det bästa. Ska ta en kurs på 50% som heter Religion, Fundamentalism och Våld. Tror det kan bli kul. Ska snacka med mina päron och se om de kan sponsra mig så jag kan skaffa en bärbar dator. Det kommer hjälpa mig med studierna om jag vill plugga på skolan. Tydligen har jag rätt till ett enskilt rum på skolan för att underlätta mina studier. Vill inte behöva plugga så mycket hemma i kollektivet då det händer för mycket runt en. Sen sägs det ju att man inte ska studera där man sover. Dessutom har jag ingen bra plats hemma att sitta på. Försäkringskassan ska nog betala de första 3-4 månaderna av mina studier. För att det ska ta bort min ersättning säger det att jag måste vara drastiskt förbättrad vilket jag nu inte ännu är säker på att jag är. Psykiatrin är till stor hjälp för mig då de pratar med FK, CSN och annat som har med skolan att göra. Min mor ska snacka med min far och fråga om han kan betala mina studier så att jag slipper ta mer lån av CSN. Tänk va kul om jag klarar detta! Om jag klarar kursen ska jag söka till ett program på 100% och ta min kandidatexamen så att jag senare kan doktorera. Vet inte vad det kommer bli av mig kariärsmässigt, men hoppas på att bli doktor i religionsvetenskap så jag kan bli anstäld av universitetet. Då vill jag forska, skriva och undervisa. Finns så mycket spännande i det fältet. Vill skriva om kvinnor i religionen och kanske om satanismen iom att det finns så många olika grenar, troligtvis lika många grenar som anhängare. Har tänkt sätta mig och läsa en massa böcker om allt och inget för att få in rutinen av att läsa.

Renoveringen av husen på Matematikgränd fortsätter. De har tagit bort vårt yttertak så vi har ca 9 grader i lägenheten. Vi har dock fått en drastisk hyresnedsättning så att vi kan ha externa element igång utan att vi blir ruinerade. De håller på att renovera en av våra toaletter, byter fläktsystem i köket, tar bort torkskåpet, avloppen ska renoveras nästa vecka så vi inte får använda toalett, dusch eller handfat i 4 dagar, de byter fönster och även ytterdörr. Det var säkert något mer också.

Oj, dett blev ett långt inlägg. Ska försöka hålla er uppdaterade oftare så att det inte blir så mycket att läsa på en gång.
Mer
11 år 4 veckor sedan #566986 av Geta
Kan du inte sitta i universitetets bibliotek och plugga.
Mer
11 år 4 veckor sedan #566988 av Evillynn
Behöver en lugnare miljö än så. Men är tydligen berättigad till enskilt rum.
  • girl17
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 veckor sedan #566997 av girl17
Svar från girl17 i ämnet Uppdatering om mitt liv. OBS! Långt!
Saari behöver nog få lite break från att behöva hålla hand ett tag med tanke på vad hon skrev i en annan tråd.. tandläkarskräcken kan du nog klara av bättre än du själv tror på egen hand.
Mer
11 år 4 veckor sedan #567016 av Evillynn
girl17,

Gissar att du aldrig haft en fobi.
Mer
11 år 4 veckor sedan #567017 av Geta
Förra veckan var jag hos tandläkaren och gjorde en komplicerad tandutdragning. Då erbjöd faktiskt tandsköterskan att jag fick hålla henne i hand. Det var likadant förra året då jag gjorde en liten operation med bedövning - då höll undersköterskan mig i hand. Det måste vara något nytt. Får de lära sig det under utbildningen numera?