Det var bättre förr eller samhället har blivit bättre...

  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #600454 av Hurt
Varför säger och vilka är dom som säger att det var bättre förr. Likaså samma frågor som säger att samhället har blivit bättre...???
Mer
10 år 8 månader sedan #600462 av Geta
Jag kan inte påstå att det var bättre förr. Var tid har sin plåga.
  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #600466 av Hurt
vilka plågor i olika tider finns det?
Mer
10 år 8 månader sedan #600472 av Ready
När det gäller schizofreni vården så har det väl blivit bättre. Skillnaden är väl dock marginell.
Mer
10 år 8 månader sedan #600474 av Utomjordingen
Jag hade i början ungefär hälften så dyr boendekostnad när jag flyttade hit medans min sjukersättning (pension) har nästan stått still sen dess. Så det blir bara sämre och sämre eller att det står still liksom för dom flesta sjukskrivna som inte kan jobba. Men jag vet att det kommer att bli bättre för mig i framtiden ändå. För i normala fall om några år till så lever jag sen i "lyx" jämfört med idag men det kommer att bero mycket på min kvinna som jag lever tillsammans med. Jag har väl räknat ut att sen när jag lever i "lyx" så kommer det att vara ungefär en 7-10 års period - sen är det väl fritt fall skulle jag kunna tänka mig om inget drastiskt till det bättre händer. Sen tycker jag och det är så att prylar blir bara både bättre och bättre och billigare.

Jag har liksom lite planer inför framtiden:

Mer
10 år 8 månader sedan #600496 av Nissegossen

Geta skrev: Jag kan inte påstå att det var bättre förr. Var tid har sin plåga.


Rycker på axlarna och säger som Geta, att var dag har nog utav sin egen plåga....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum