Körkort?

  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #601635 av Frankie
Körkort? skapades av Frankie
Hej!

Nu undrar jag hur många som har körkort här...?

Jag tog mitt körkort i maj i år, för jag måste ha bil där jag bor. Har en förbannat liten bil på det, så när jag skulle flytta hit till ön så fick inte möblerna plats. Sålde i princip allt utom datorn och viss köksutrustning.

/F.
Mer
10 år 8 månader sedan #601641 av Richard
Svar från Richard i ämnet Körkort?
Först o främst; Grattis till körkortet!

Jag tog mitt körkort 1998, det år jag fyllde 18. Det enda i hälsosjäl man behövde göra då var en synundersökning. Inga psyk-prov, eller urin-prov. Vet inte hur det är med det nu. Jag vet dock att läkare kan återkalla ens körkort om han anser att det behövs. Jag hade egen bil, en Volvo S-90, som jag tyckte mycket om från 1998 till 2010. Trodde jag skulle sakna den jättemycket, men klarar mig jättebra utan bil.

Ska jag t.ex till min kompis i Höganäs, så tar jag bussen, o så kan man ta ett par öl utan att behöva tänka på att köra hem. Ska jag till min pappa i Göteborg, så fungerar tåget jättebra. O ska jag till Helsingborg o hämta saker kan jag låna min systers bil.
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #601645 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Körkort?
Tack, Richard :)

Det är bra med körkort. trots allt.
Vissa jobb kräver ju det t.ex....

/F.
Mer
10 år 8 månader sedan #601660 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Körkort?
Nej, jag hade för stora funktionsnedsättningar förut och klarade inte uppkörningen trots att jag haft körkort utomlands i 10 år innan det.
Mer
10 år 8 månader sedan #601662 av Geta
Svar från Geta i ämnet Körkort?
1973 tog jag körkort. Sedan körde jag bil utan incidenter i tjugo år. Idag är jag alldeles för osäker och vinglig för att köra bil. Dessutom är det väldigt dyrt och krångligt att ha bil. Jag får avstå att åka dit det inte går buss eller tåg. För det mesta cyklar jag. Konstigt nog hade jag väldigt gott självförtroende, när det gällde att köra bil medan det pågick.
Mer
10 år 8 månader sedan #601663 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Körkort?
Och stort Grattis till körkotet! :D :vagen :vagen