Morgonmänniska eller nattmänniska?

Mer
10 år 4 månader sedan #626175 av Zoidar
Sitter uppe sent nu igen. Tidiga morgnar är det finaste som finns när man lär ledig, även att det sällan blir några. Imorgon ska jag upp 8.00. Blir 7 timmar sömn. Jag vill helst ha 9h.

Anchored in Christ ✟

Mer
10 år 4 månader sedan #626179 av Evillynn
Inatt har jag sovit just över 4 timmar. Har lite (eller mycket) stora problem med sömnen sedan jag slutade med Leponex. Vaknade 03.40 imorse (eller inatt beroende på hur man ser på det). Sedan brukar jag lägga mig igen i en timme eller två mellan 6 och 8 (alltså att jag lägger mig mellan de tiderna, inte att jag sover mellan de tiderna). Sedan är jag lite trött på dagarna för att jag sover för lite så det är en svår fråga.
Mer
10 år 4 månader sedan #626198 av malin71
Jag är helt klart en morgonmänniska. Lägger mig runt 19.30-20.30 för att sedan kliva upp i ottan. Vill också helst ha 9 timmars sömn, då fungerar jag som bäst så att säga.
Mer
10 år 4 månader sedan #626216 av björk
För mej pendlar allt sånt/sådant
Mer
10 år 4 månader sedan #626309 av Fragile80
både kvällstrött och morrontrött .?
Mer
10 år 4 månader sedan #626326 av maria-w
Jag tycker det är mysigt att sitta uppe en stund på kvällen. Unnar mig det på helgerna. På vardagarna lägger jag mig nånstans mellan tio och elva. Åtta timmars sömn brukar jag sikta på. Ibland blir det mer. Sover jag inte så brukar jag sjukskriva mig dan därpå för då kommer de psykotiska symptomen som ett brev på posten.