Hur ser närstående på dig?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 år 2 månader sedan #641169 av Fantasio
Mina föräldrar tror jag inte tänker så mycket på att jag är/varit sjuk. Ett syskon tror jag tänker på mig när hon hittar något om psykisk sjukdom, då denne brukar skicka länkar.

De som behanldar mig annorlunda är mina före detta arbetskamrater och det gillar jag inte. Jag har bland annat kallats förvirrad.

Behandlas du som vem som helst? Behandlas du som du gjorde innan du insjuknade?
Mer
10 år 2 månader sedan #641181 av Amandara
Ja jag behandlas som vem som helst som har full prestationsförmåga av mina föräldrar...... men de har förståelse för när jag inte orkar........ De kan nog inte riktigt förstå vidden av handikappet som kan vara tror jag...... man vill ju inte gnälla och klaga varje dag. Jag tycker att jag bemöts på ett bra sätt av mina föräldrar och min familj. De vill väl precis som jag att min kapacitet ska vara bättre än vad den är men de accepterar mig som jag är....... när jag blir sjuk blir det lite gnissel dock
Mer
10 år 2 månader sedan #641218 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Hur ser närstående på dig?
Jag får villkorslös kärlek från mina föräldrar.
Med andra närstående är det inte lika bra.
:hjärta
Mer
10 år 2 månader sedan #641232 av mopa
Svar från mopa i ämnet Hur ser närstående på dig?
Min mamma ville inte ha kontakt med mig längre när jag berättade att jag var sjuk. Men hon har inte funnits i mitt liv ändå, så jag bryr mig inte.
Mer
10 år 2 månader sedan #641233 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ser närstående på dig?
Mina föräldrar låtsades inte om min sjukdom, därför gjorde inte jag det heller de första femton åren.
Mer
10 år 2 månader sedan #641296 av Eos
Svar från Eos i ämnet Hur ser närstående på dig?
Mina föräldrar är döda men jag har två bröder. Och en egen liten familj. De behandlar mig som en hundvalp. Det jag har att säga lyssnar de inte på. Jag får strida ibland. Fast min ene bror behandlar mig som innan, fast lite snällare.