Går du på krogen?

Mer
23 jan 2021 20:43 #1314912 av krokus
Svar från krokus i ämnet Går du på krogen?
Jag har blivit nekad inträde när jag var nykter.
Dörrvakten: hur var det här då?
Jag: öh, jo det är bra.
Dörrvakten: en annan gång. Hej då!
​​​​​

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
23 jan 2021 22:38 #1314961 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Går du på krogen?

Richard skrev: Önskar dig all lycka, Fantasio!

Det var väl med tjejen du hade träffat? Bli inte för full bara... Jag har gjort det misstaget allt för ofta o gått miste om många tjejer på det sättet. Även om det känns mer bekvämt o man kanske inte blir lika blyg med alkohol, så är det ingen som gillar en om man sitter o t.ex sluddrar.

Det är inte kvinnan jag träffat på mötesplatsen. Henne ska jag bjuda ut, ska fråga henne om hon vill gå med mig någonstans i veckan som kommer.

• Pimed
  • Pimed Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
24 jan 2021 03:31 #1314983 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Går du på krogen?
Jag har perioder där jag går på krogen, hemmafester, nattklubbar, rejvpartyn ute i skogen och andra festligheter oxå tex vid privata tillställningar som tex en abonnerad krog eller nattklubb.

Just har jag en period som jag gör ingenting av det. Sist var förrförra året jag festade järnet. Bodde då i Göteborg. Hade skitkul.

Va inte rädda att ha kul. Se till att ni har lite kul ibland. Livet blir annars så himla tråkigt, trist, tomt och innehållslöst

Mer
24 jan 2021 03:45 #1314984 av wasp
Svar från wasp i ämnet Går du på krogen?
Nej! Är på tok för gammal för krogen nu. 'Vid trettitre är man passé, vid trettifem får man gå hem, vid fyrtio jämt är man ett skämt och högre opp åker man väl på en propp'" Hasse&Tage.

• Pimed
  • Pimed Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
24 jan 2021 03:55 - 24 jan 2021 03:57 #1314987 av Pimed
Nu menar jag inte precis krogen för den delen så finns dom som är 70 år och är ute på krogen och har det trevligt. Har man vänner då är man ett gäng ingen går väl ensam i krogen och i utelivet? Dessutom passar man in kan man va hur gammal som helst. Tills du tuppar av och dör. Har ingenting med åldern att göra med.
Senast ändrad: 24 jan 2021 03:57 av Pimed.

• Nissegossen
  • Nissegossen Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Gubben
Mer
24 jan 2021 05:49 #1315001 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Går du på krogen?
Vattendelaren var när jag insjuknade 1974 innan var jag på krogen nästan varenda kväll, hade de vänner jag hade på stamstället Blue Peacock på Avenyn. När Engelska flottan gjorde besök, ställde sig en flottist på ett bord och strippade. Den puben var mycket liberal och Internationell språket vid sidan om Svenska, Engelska men det pratades även Tyska och Jugoslaviska lärde mig fula ord. En jugoslav, tog mig till sidan och sade till mig kan du säga det, men passa dig säg inte det, du kan få en kniv i dig utav någon annan. Förkortningen var Pitschko. Det längre vill jag inte säga varken på Svenska eller Jugoslaviska då det är synnerligen är fult.

74 som sagt, jag gick knappt på någon krog efter det.

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

• Pimed
  • Pimed Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
24 jan 2021 06:54 #1315007 av Pimed
Dumheter jag har hört mycket värre saker saker på då så kallade jugoslaviska. Dessutom finns det inget språk som heter jugoslaviska. Dessutom finns det inget ställe längre som kallas Jugoslavien. Dumheter är vad det är.

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
24 jan 2021 07:08 - 24 jan 2021 10:50 #1315011 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Går du på krogen?

Richard skrev: I 18-30 års-åldern gick jag ut en del. Men nu var det längesen.

Brukade gå ut med min morbror, men han finns inte mer... De på psykiatrin tyckte det var bra, då hade jag ingen daglig verksamhet eller så. Men även om jag drack alkohol så var det bra att jag var lite social.

Blev också drogad en gång men det var "på skoj". Mina kompisar skulle "skoja" med mig o la Stilnoct i min öl. Jag blev speedad o började vråla åt polisen;
-Allahu Akbahr! Det är terrorister i parken! Då nån hade smällt en smällare där.

Ja du, åkte du in på en LoB eller? 
Det är sällan jag är på krogen numera. Särskilt inte nu under coronatider. Men ibland kan det vara skönt att gå på krogen och dricka hot shots. För något år sedan blev jag och en kompis nekade att köpa öl p g a attvi var för berusade. Vi fick vara kvar men bara dricka Cola. Men då gick vi bara till ett annat ställe där det gick bra att bli serverade. Minns däremot inte vad som hände seddan.
Senast ändrad: 24 jan 2021 10:50 av Admin1.

Sidan laddades på: 0.215 sekunder