Vänner på facebook

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 8 månader sedan #680473 av Fantasio
Jag kom att tänka på vilka jag har som vänner på facebook. Förutom föräldrar, syster med barn och två andra (den ena skriver aldrig, han har inte gjort ett endaste inlägg) finns där bara personer som jag aldrig skulle ha träffat utan min sjukdom.

Några har jag träffat genom psykiatrin, de andra genom min sysselsättning, vilken jag fick efter att jag inte klarade av ett riktigt jobb.

I princip hela min vänskapskrets har bytts ut jämfört med för 20 år sedan. Är detta vanligt? Nåja, jag har i alla fall vänner. Detta är just inte bara ett "facebook-fenomen", utan min hela verklighet. Hur ser det ut för dig?
Mer
9 år 8 månader sedan #680475 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vänner på facebook
Har ytterst få vänner IRL. Är inte aktiv på Facebook. Har träffat folk genom kyrkorna och psykiatrin.
Har inte haft många vänner tidigare heller. Drog mig undan. Arbetskamrater hade jag så klart kontakt
med.
Mer
9 år 8 månader sedan #680482 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vänner på facebook
Vänner kommer och går under hela livet. Få, som är trogna beroende på dem och en själv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 8 månader sedan #680484 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vänner på facebook
Det är enklast att säga att man växer ifrån varandra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Besökare
  • Besökare
9 år 8 månader sedan #680504 av
Svar från i ämnet Vänner på facebook
de står behålla kontakten med vänner inte skaffa
Mer
9 år 8 månader sedan #680508 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vänner på facebook
Jag hade fler vänner än jag klarade av att riktigt hantera tidigare - genom många flyttar i uppväxt och senare........ efter ett antal år med psykisk sjukdom är bekantskapskretsen drastiskt förändrad och kvar finns familj och folk jag träffat i psykiatrins hägn.