Tack för den här tiden!

Mer
9 år 6 månader sedan #693144 av Shangikoya
Hej!

Såg att jag inte har skrivit här på ett tag och det kanske är dags att göra det...

Mitt liv har förändrats väldigt radikalt vill jag säga bara på detta halvår.

I våras, alltså 2014 blev jag ihop med världens bästa kille. Vi träffades vi en dejtingsida och det visade sig att vi har växt upp i samma stad som små och att vi gått i samma skola fast det skiljer 2 år emellan oss. Han kände tydligen igen mig då vi har gemensamma kompisar fast vi inte har träffats då. Våran gemensamma kompis föräldrar umgicks mycket med mina föräldrar och vi har känt varandra i hela mitt liv och det kändes konstigt att min pojkvän också hade gjort det fast vi aldrig har setts. Men i alla fall så blev vi ihop och sommaren 2014 har varit och är den absoluta bästa sommaren i mitt liv! Vi har fjällvandrat i Åre en helg med min hund Zelda, vi har varit på maskeradfest hos hans kompisar och även åkt runt i Sverige på olika fester hos hans kompisar, vi har varit på mitt sommarställe ett par gånger, vi har varit hemma hos honom och vandrat i skogen och bergen och vi har även gjort en massa härliga och äventyrliga saker tillsammans. Han har jobbat på vardagarna under sommaren då han vill spara sina semesterdagar til hösten och vintern då han vill resa utomlands och det har vi gjort också. Han är en riktig naturnisse och har varit en riktig elitidrottare på många områden. Han gillar att vara ute i naturen som att paddla kajak, cykling, simning, dykning, klättring, löpning och han har gjort en hel del häftiga saker under sitt liv men tyvärr har han fått mindre ork är väldigt trött på vissa orsaker som jag inte vill berätta men han har samma intresse ändå fast han inte utför dom lika intensivt. Jag har fått prova på olika saker som varit helt nytt för mig och det har varit roligt och kul.

26 sep-3 okt åkte vi till Sousse i Tunisien en vecka och det var helt sagolikt och magiskt. Den 30 okt-6 nov åker vi till Agadir i Marocko och sen fick jag en tidig julklapp och 30-års present i somras (jag fyller 30 år i jan 2015) en Thailandsresa i 18 dagar. Vi åker den 25 dec och det känns helt overkligt men det är sant. Vi ska bl.a. besöka mitt barnhem och vandra i bergen i norra Thailand och sen avslutar vi några dagar i södra delen på en ö. Det ska bli så spännande och superkul!

Han har verkligen förändrat mitt liv till ett ljusare och positivare liv. Den 1 september 2014 var min första medicinfria dag på 11 år!! Jag fick lite utsättningssymptom men jag gick igenom det och idag mår jag helt fantastisk!! Han har gjort att jag verkligen har fått mer energi och ork och det största han har gjort är att jag fått mycket bättre självkänsla och självförtroende och att jag är värdefull och han älskar verkligen mig för den jag är och med mitt bagage om det förflutna. Jag har kunnat berättat mycket om mina problem och känslor och tankar och det som har hänt i mitt liv och han har inte vikit undan. Ibland har jag varit rädd att han inte skulle orka och ta emot det jag hade att berätta om det svåra jag har varit med om men han har tröstat mig och det känns helt underbart. Jag tror att han förståelse och den kunskap om de problematik jag har berättat om då han är utbildad legitimerad psykolog och jobbar som psykolog. Han är så lugn och fin.

Han kommer flytta ner till mig sommaren 2015. Eftersom han jobbar som skolpsykolog i Elev och hälsa i kommunen där han bor så vill han jobba klart detta läsår och det förstår jag. Så han kommer leta och söka efter psykologjobb här nere. Det blir nog inte så svårt att hitta ett jobb som psykolog eftersom det behövs. Eftersom jag inte vill lämna min hemstad så har han bestämts sig att flytta ner till mig. Dessutom så bor hans mamma i samma stad som mig och även hans storasyster och hennes familj bor här. Han har sin bror och hans fru i Uppsala och sina vänner runt Uppsala och Stockholm så för honom är det lättare att flytta än vad jag har så han förstår ju det så det kändes skönt att vi inte behövde diskutera fram och tillbaka vem som ska flytta.

Dessutom har jag fått 25% jobb med lön på församlingshemmet där jag har arbetstränat i 6 år innan. Nu har jag fått lönebidrag vi Arbetsförmedlingen och sen kommer jag få långvaraktig sjukersättning på 75%. Jag gör en massa saker på veckodagarna som förgyller mina dagar. Jag trivs med mitt liv och jag är så glad.

Mitt liv är verkligen på topp nu och jag njuter av mitt nya liv! Jag älskar denna man så förbannat mycket och han är verkligen inte alls som de andra jag har dejtat och varit ihop med. Han är så omtänksam och han förstår mig och han skämmer verkligen bort mig med sin kärlek och generositet.

Jag är så lycklig så ni anar inte och han har verkligen gjort att jag nu ser en framtid tillsammans med honom och jag älskar hon så förbannat mycket att det gör ont när vi skiljs åt på söndagar. Men jag vet att han inte kommer lämna mig och jag kommer inte lämna honom heller.

Jag hoppas att ni mår bra och ni kämpar på. Ge inte upp det finns ett ljus i slutet av tunneln. Tro mig, jag har varit så långt ner på botten man kan komma och jag trodde aldrig att jag skulle vara medicinfri hösten 2014 och vara så lycklig som jag är nu.

Ta hand om er! Jag kommer nog inte skriva så mycket mer det här forumet men ni kan gärna följa mig via min blogg som är www.shangikoya.blogspot.se för skriver jag mera!

Tack för allt stöd jag fått via er här på Viska! Ni har verkligen stöttat mig när jag mådde så dåligt! Men det är dags för mig att gå vidare med mitt liv och jag har inte längre behov att skriva här. Ni är bäst!!

:hjärta :hjärta :hjärta
Mer
9 år 6 månader sedan #693146 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tack för den här tiden!
Hej igen!

Det var en överraskning att du hör av dig. Det är många år sedan som du postade här på Viska.
De flesta som inte visar sig på Viska under lång tid brukar ha det bra. Så förstår jag att det är
för dig. Lycka till med ditt liv!

Nu ser jag att det bara är två och ett halvt år sedan som du var inne på Viska senast.
Mer
9 år 6 månader sedan #693155 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tack för den här tiden!
Gött Shangikoya! Kul att loggade in och berättade hur det är. Alla lycka!

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 6 månader sedan #693156 av Jesus/magnus
:hjärta

önskar dig och karlen din lycka till <3

John 8:31-32.
Mer
9 år 6 månader sedan #693157 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Tack för den här tiden!
Hoppas att vi får se dig igen. :hjärta
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 6 månader sedan #693174 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tack för den här tiden!
Fantastiskt att det har gått så bra för dig! Ja sköt om dig och lycka till i framtiden!

Vars är världen på väg?