Alkoholberoendetråden

Mer
9 år 5 månader sedan #699213 av Melun
Jag har upptäckt att jag precis som cigaretter får en abstinenstopp efter 3-4 veckor utan alkohol. Det kanske följer samma mönster som cigg i övrigt att den fysiska abstinensen upphör efter den tiden.

Jag har nu varit utan alkohol i 3 veckor och är på den 4:e veckan, och jag har haft stora problem med en vilja att droga mig med medicin och ett krav på sprit. Det har fått mig att ta mer Akineton än den satta dosen. Känner dock inte av Akinetonet speciellt ändå. Till en början var jag inställd på att inte dricka förrän i december i samband med jul o nyårsfirandet. Men nu när jag förstår hur mycket alkoholabstinensen påverkar en, (jag har haft självmordstankar under den tiden) så undrar jag om jag ska spoliera min abstinensfrihet som jag nog hinner få innan dess. Eller om jag ska börja på ny kula i Januari?
Mer
9 år 5 månader sedan #699221 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Alkoholberoendetråden
Jag tycker du ska köra utan sprit om du klarar det. Klarar du inte det nu, kommer du då klara det i januari?

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 5 månader sedan #699225 av Melun
Svar från Melun i ämnet Alkoholberoendetråden
Ja jo, jag klarar det. Jag kommer inte att dricka förrän i december om jag nu dricker, och då är abstinensen borta. Problemet är att jag förorsakar mig samma procedur senare om jag dricker i december.

Alkoholberoende är inte lika kraftig som nikotinberoende.
Mer
9 år 5 månader sedan #699230 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Alkoholberoendetråden
Skulle du kunna tänka dig att sluta helt Melun?

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 5 månader sedan #699233 av Melun
Svar från Melun i ämnet Alkoholberoendetråden
Jo, jag har haft de funderingarna. Men jag har inte riktigt bestämt mig ännu.

Försöker alltid ta en vit månad efter varje tillfälle jag druckit.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 5 månader sedan #699238 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Alkoholberoendetråden
Egentligen är jag nog fel person att uttrycka mig i denna frågan? Jag tror jag börjar förstå hur du tänker, Visst har du tidigare bara tvärt lagt av med några laster. Det finns ett finare ord för att man skjuter upp det man ska göra till ett senare tillfälle, Men jag tror det är bäst för dig att definitivt bestämma dig hur du vill ha det i framtiden! Du har väl ingen egentlig behov av att dricka? Personligen dricker jag för att slappna av lättare, men som sagt vi är alla olika och fungerar olika. Dina metoder har ju funkat tidigare varför inte även nu?

Vars är världen på väg?