Rökte du före insjuknandet?

Mer
8 år 9 månader sedan #749765 av Admin1
Det rapporteras att rökning ökar risken för att få schizofreni 2-3 gånger och att man får schizofreni kan delvist bero på rökningen. Hur är det med dig rökte du innan du insjuknade?

www.viska.se/index.php/nyheter1/ ... chizofreni
Mer
8 år 9 månader sedan #749775 av Utomjordingen
Ja, jag började röka cirka 1 år innan jag insjuknade! Då kostade ett paket cigaretter 18-19 kronor (märket Prince).
Mer
8 år 9 månader sedan #749934 av Fantasio
Jag rökte till och från. Så ja.
Mer
8 år 9 månader sedan #749938 av Nissegossen
Ja, jag rökte sporadiskt från det jag var 17 år och stadigt som vanerökare 1 år senare. När jag fick medicin på psyket rökte jag mycket och fick ingen tillfredsställelse av att jag rökte, varför jag rökte mera pga det, fortfarande utan att bli tillfredsställd. Numera efter ca 1 veckas uppehåll röker jag inte, bara snusar. Det går bra, men jag kan titta på en cigarrett och kan vilja ha en, men lägger då in en snus istället. Mina röster verkar nästan lägga av genom att jag slutade.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 9 månader sedan #749939 av MsTibbs
Jag har inte schizofreni så röstar inte. Jag hade episoder. Sen snusade jag i tre år, följt av nikotintuggummi länge länge. Sen blev jag mer "permanent" dålig, nu har jag slutat med nikotin helt, även om jag är sugen på tuggummi...
Mer
8 år 9 månader sedan #749940 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rökte du före insjuknandet?
Admin1, rökte du innan du insjuknade?