Självförtroende/självkänsla

  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 6 månader sedan #776881 av Frankie
Självförtroende/självkänsla skapades av Frankie
Sätter eran sjukdom sig också på självkänslan? Hur ser det ut med självförtroendet?
Berätta gärna!

När det kommer till mig själv så har jag kraftiga svängningar, så det beror på hur jag mår i övrigt. Ena minuten kan jag känna mig jättebra, för att andra minuten känna mig hemsk och uslast på planeten. Det tar på krafterna, kanske mer än någon annan kan förstå och jag önskar jag slapp alla dessa ytterligheterna...

/F.
Mer
8 år 6 månader sedan #776882 av Fantasio
Ja, sjukdomen sätter sig på självkänslan hos mig. Har även uselt självförtroende. Som tur är upplever jag inte de tvära kast i måendet som du upplever. Måste vara jobbigt.
Mer
8 år 6 månader sedan #776883 av Geta
Har svårt att skilja på självkänsla och självförtroende. Min psykoterapeut sa att jag
föraktar mig själv.
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 6 månader sedan #776884 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Självförtroende/självkänsla
Precis. Det är extremt jobbigt, Fantasio, absolut.

Geta, det låter sorgligt....
Mer
8 år 6 månader sedan #776898 av Nissegossen
Jag har ett starkt självförtroende och ger mig ikast med saker jag egentligen borde låta någon annan göra det. Vad gäller självkänsla, tror jag mig veta vem jag själv är ganska bra.

Jag tror ju att Admin säger att Schizofrenipatienter har ett väldigt starkt självförtroende över lag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 6 månader sedan #776899 av Geta
Du menar grandiositet?