Reinkarnation

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #857238 av Fantasio
Reinkarnation skapades av Fantasio
Tror ni på återfödsel, att man har mer än ett liv? Jag tror att jag i mitt förra liv var i Hitlers sold och nu straffas för det. Ungefär som "Måndag hela veckan" med Bill Murray måste vi göra oss förtjänta av ett bra liv.
Mer
7 år 7 månader sedan #857253 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Reinkarnation
Jag tror inte på återfödelse. Vi har en kropp och en själ, kroppen förfaller och dör, själen är unik och separeras från kroppen vid dödsögonblicket. Vad som händer sedan vet ingen. Men att själen skulle hoppa in i en nyfödd kropp är rena science fiction.

Det som talar mest emot reinkarnation är att själen borde "minnas" tidigare liv. Varför skulle det annars tjäna till? Själen får en chans att utvecklas och rätta gamla misstag, men minns inte vilka. Bull!
Mer
7 år 7 månader sedan #857264 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Reinkarnation
Tror inte heller på reinkarnation. Ljuset slocknar.
Mer
7 år 7 månader sedan #857265 av Geta
Svar från Geta i ämnet Reinkarnation
Tror inte på reinkarnation. Vad har vi med schizofreni ställt till med i föregående liv,
när vi har fått detta straff. Vad ska vi lära oss i och med detta?
Mer
7 år 7 månader sedan #857629 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Reinkarnation
70 % av schizofrenin kommer från släkten kan man säga, så man har själv inte orsakat den. Men övriga kan ha haft egna mutationer. Varje individ har 50 mutationer i sina gener, som kallas de novo mutationer. Så det kan vara en orsak också kanske.
Mer
7 år 7 månader sedan #857634 av Geta
Svar från Geta i ämnet Reinkarnation
Om schizofrenin går i arv- ärver vi mutationerna?