Skåningar - Ska vi starta en revolution, Skåne till Danmark!

Mer
6 år 10 månader sedan #935441 av Richard
Gjorde en tråd på Flashback, o tyckte den blev ganska rolig, så vi kör den här också...

Jag är skåning, men jag vill att Skåne ska vara danskt! Danmark skulle naturligtvis vara positiva till det. Men om vi skulle starta en rörelse, skulle vi då kunna få till en fredlig folkomröstning här, likt skottarna? Eller, om vi skåningar börjar bli aggressiva o ta till vapen, o med hjälp med vapen o förnödenheter av Danmark o kanske NATO så gör vi revolution mot Sverige, o bli kallade pro-danska separatister, som kriget i Ukraina?

Resten av Sverige tycker ändå att vi pratar så fult, stockholmare vill "gräva bort Skåne", m.m. Nästan alla andra har fördomar om Skåne och skåningar! Men ni får givetvis något i gengäld, alla s.k. kulturberikare! Svenskarna är ju så kära i dem... Så kanske vi kan rädda Malmö o Helsingborg! (Förlåt om någon tog illa upp av det senare)...

O vi revolutionärer köper givetvis oss en sån här:
singularityhub.com/2011/06/28/worlds-lar...-goes-to-work-video/ så får vi som stockholmarna vill!

För ett danskt Skåne!

MVH
Preben
Mer
6 år 10 månader sedan #935453 av krokus
Är Stockholmare och vill ha kvar Skåne i Sverige.

Det var ett par år sedan som jag var i Skåne senast. Hälsade på en kompis i Lund, som även hon var uppväxt i Stockholm. Hon försökte prata skånska på fyllan, för att imponera på sina skånska kompisar. Jag tyckte att hon var löjlig. Vi har inte setts sen dess. Hon blev säkert sur på mig.

Som barn hade min familj ett sommarställe i Båstad. Det var trevligt att bada i vattnet där. Ja, förutom alla maneter.

Mer
6 år 10 månader sedan #935454 av Geta
Jag tvivlar på att danskarna vill ha Skåne.
Mer
6 år 10 månader sedan #935471 av Nissegossen
Rickard min familj kommer från Skåne allihop. Släktens överhuvud för länge en man från tyska Pommern och fick en förläning av kalle dussin och från hans dotter kommer min far ifrån. Han tog starkt avstånd från Snapphanarna skulle troligtvis kunna döda dem. Hans häst räddade min anfader och Karl Den tolfte sex man över en flod i Tyskland under att slag.
Min dator är kidnappad kommer ingenstans idag. Fanskap
Får skicka länken då jag försökt lägga in den www.youtube.com/results?q=world%27s+mache+that+moves%27

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #935477 av Nissegossen
Jag var senast i Skåne då då min mor dött 2002 det var på min mors begravningen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #935480 av Geta
Jag var i Skåne för cirka 10 år sedan och besökte Sofiero för att se rhododendronblomningen.