Blivande Internetmogul

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1263810 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Blivande Internetmogul
Min hemsida kommer att förnyas automatiskt och pengar dras från mitt kort. Jag vill säga upp avtalet. Har skrivit till denna e-postadress att jag ej vill förlänga avtalet: kundtjanst@simplesite.com.

Jag skrev mitt namn och adress i mejlet och att jag ej vill förnya avtalet. Räcker det? Tydligen ett danskt företag, hittade inget telefonnummer.


Jag vill inte förnya mitt medlemskap. MVH/Peter.

Skrev detta till företagets kundtjänst. Om inte det fungerar, kan man kontakta Konsument Norrköping? Om det nu finns något sådant. Jag hade psykos när jag ingick avtalet, kan jag åberopa det och slippa betala? Är det någon som kan hjälpa mig med telefonnummer vore jag tacksam. Tack också till Admin1 som tog sig tid att svara på mitt PM.
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 8 månader sedan #1263821 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Blivande Internetmogul
När jag hade psykos för tre år sedan startade jag hemsida. Jag fick pengarna tillbaka, 3000 kronor var det. Det var dyrt som fan. Nu betalar jag 300:- per år med Inleed som Viska haft förut.

Går det inte att logga in på webbhotellet och avsluta prenumerationen? Men jag är säker på att supportern kommer fixa det för dig annars.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 8 månader sedan #1263823 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Blivande Internetmogul
"Kontaktcenter hjälper till att vägleda konsumentfrågor till lämplig organisation eller myndighet. Exempel på frågor vi kan vägleda kontakt kring är: reklamation, ångerrätt, bytesrätt, öppet köp, abonnemangsfrågor."

Så står det på Konsument Norrköpings hemsida. Mamma ska hålla utkik om ett danskt företag drar pengar från mitt konto. Jag kan åberopa psykisk sjukdom, då jag fick tvångsvård i samma veva jag ingick avtalet.

Tack för feedback, Maxjohan1983.
Mer
3 år 8 månader sedan #1263830 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Blivande Internetmogul
Ring din syster och be henne fixa detta. Problemet är att företaget ligger i Danmark och då kanske dansk lag gäller och inte svensk. Jag avrådde dig från att skaffa hemsida.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 8 månader sedan #1263832 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Blivande Internetmogul
Okej. Det var dumt av mig, men jag hade ju psykos. Nu är jag orolig. Jäklar också!
Mer
3 år 8 månader sedan #1263891 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Blivande Internetmogul
Prata med din syster. Kanske kan också din bank blockera så de inte kan dra pengar från ditt bankkort.