Så bra med Metoo! Ut med det gamla och in med det nya!

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
29 dec 2017 10:50 #1004914 av
Metoo har varit en ögonöppnare att det är väldigt många kvinnor, en del män och även barn som har blivit utsatta rent sexuellt och brottsligt tex utnyttjande, ofredanden, trakasserier och rent av våldtäkter! tex en chef som jag läste inom polisen utnyttjade sexuellt en kvinnlig kollega pga sin maktposition! Sedan har man läst en del av andra sexuellbrott där det innehåller vidrighet!

Den här kvinnliga kollegan försökte få rättvisa i saken men fick andra kollegor emot sig kraftfullt! För att tysta hela grejen så hon är bland annat sjukskriven för bland annat PTSD!

Men som sagt Metoo var en ögonöppnare att många har varit utsatta för olika former av sexuella brott!

Då tänker man hur många är inte männen och kvinnorna som finns det som förövare i världen kan det vara min bästa vän eller bror eller kusin ja man vet inte men en sak är säkert att allt detta som har kommit upp på ytan är inte det sista vi har sett! Vi behöver ett öppnare samhälle där man sätter foten ned och säger ifrån på skarpen det här inte rätt! Med andra hanteras med noll tolerans!

Jag är så himla tacksam för Metoo och hela den grejen för idag är det inte längre tabu att berätta om övergreppen som man har blivit utsatt för och all skambeläggning på oss offer som det vore vårt eget fel!

Jag har verkligen hoppet påslagen om det här med Metoo trots hur mörkt det än ser ut! Tex polischefen utnyttjar pga sin maktposition en kvinnlig kollega och den här chefen får uppbackning av resten av kåren! Det är mörkt! Det finns ingen värdighet kvar i världen ser det ut som ibland för vissa sk människor beter sig som djur!

Metoo grejen lyfter oss offrens värdighet att se och förstå det här händer och det är inte okay att dom som pysslar med olika sexuella brott sätts ned och makten tas ifrån dom igenom att tystnaden är bryten!

Mej personligen ganska många gånger har jag träffat på idioter tex en läkare som jag hade så grät jag som aldrig för och han fråga varför och jag sa hur dåligt jag mådde och det hela blrja med att jag hade blivit utsatt för sexbrott och den här läkarens reaktion var att han sa "det är bara att rycka upp dej så mår du bättre! Sedan avsluta han mötet med att säga jag vet massor som har varit utsatta för samma grej som dej och dom inget dåligt utan trots detta mår bra"!

Då är frågan hur omänsklig var inte läkaren som om nån skulle kunna göra ett ryck glömma allt och må bra på en knappvändning! Han var så jävla okänslig och kall för jag är traumatiserad för livet och dessutom blev jag inte nog med det så fick jag psykos av händelsen som har plågat med i femton år! Så mitt psyke blev knäckt och förstört och jag vet inte om jag nånsin kommer må bra igen, det ser väldigt mörkt ut på den här fronten om det! Dessutom fick jag syfilis av traumat! Som jag får alltid ha kvar i kroppen att leva med! Men en sak finns kvar när både min kropp och psyke blev förstört är att min själ finns kvar och är starkare och smartare än nånsin!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
29 dec 2017 12:06 #1004919 av IngeF
Metoo er rene skogbrannen. Sextrakassering i show-business er knapt en nyhet. Man må dog passe seg for å sidestille alle uønsket oppmerksomhet med voldtekt. Anklager om overgrep kan også brukes som maktmiddel for å oppnå ting.

Mer
29 dec 2017 12:12 #1004921 av Geta
Jag tycker att #metoo redan börjar glömmas bort.

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
29 dec 2017 12:29 #1004925 av
För oss drabbade och våra medmänniskor som har visat förståelse och stöd så glömmer vi aldrig kampen som vi vann igenom att ta tillbaka makten och bröt tystnaden!

För även om man är lite full och åker hem med en karl med en taxi från krogen för man ska ha sex och väl inne lägenheten ångrar sig och vill inte ha sex så betyder det ett nej för annars är det våldtäkt enligt min uppfattning

För man ska själv kunna bestämma över sin kropp hur man vill ha det eller så har man ångrat sig väl hemma så betyder det exakt vad det betyder att man vill inte längre ha sex!

Jag hoppas verkligen samtyckeslagen trär i kraft! Helt otroligt att den lagen finns inte i samhället idag och det är helt sjukt dessutom att man ska behöva den här lagen!

Mer
29 dec 2017 19:52 #1005168 av IngeF
Da bør man sikre seg skriftlig samtykke i forveien, for å ha sitt på det tørre. Det er mange steg mellom uønsket oppmerksomhet og regulær voldtekt. Å gjøre sex til noe snilt og risikofritt, er å underkjenne seksualiteten som et biologisk imperativ.

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
29 dec 2017 19:59 #1005170 av Cosmos
LonelyisBack:
Är du tjej? Det var otippat!

Mer
29 dec 2017 20:17 #1005175 av rymd
ja det hade varit riktigt illa

Mer
30 dec 2017 10:04 #1005282 av IngeF

psykoos skrev: att misstänka sin nästa för brott och se pedofiler och våldtäktsmän i varje hörn måste komma direkt från helvetet.

Problemet er at overgriperen kan være nettopp hvem som helst. Ellers er det slett ikke kun pedofile som forgriper seg på barn heller.

Sidan laddades på: 0.368 sekunder