Råd och tips tråden

• Nissegossen
  • Nissegossen Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
16 jul 2018 11:55 #1072136 av Nissegossen
Svarade Nissegossen på ämne Råd och tips tråden
Ang Utomjordingens lådor, utöver det, skaffa plastkärl att ha i gryn mjöl i köp Runda med skruvlock, då får ni inte in insekter i mjöl och gryn, müsli och annat. Gör egen müsli, havregryn och torkad frukt även andra gryn, om ni vill rosta dem i ugnen

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
06 sep 2018 08:57 - 07 sep 2018 10:37 #1085692 av Utomjordingen
Svarade Utomjordingen på ämne Råd och tips tråden
Att min kvinna brukar odla på balkongen: gräslök, chilipeppar, bladpersilja, vitlök och mer liknande sånt är verkligen lyckat! Har tillexempel aldrig ätit så mycket gräslök under en sommar som i år. Nu plockar jag varje dag från balkongen två st. chilipeppar som jag äter varje dag! Snart är vitlöken också färdiga... .

Tips!

Ha gärna kryddpepparkvarn för vitpeppar och svartpeppar på köksbordet! Ibland när man lagar mat så fast man kryddar maten så kanske man vill ha lite extra krydda när maten är färdig. Eller när man gör nån annan mat som man inte kryddar direkt så kan man ta kryddan sen senare med kryddpepparkvarn.

Som sagt, när min kvinna lagar mat så kan jag tycka att hon har kryddat för lite tillexempel av svartpeppar för hon kanske inte vill ha så stark smak men så kan jag sen tar lite extra peppar till mig själv när maten är färdig.
Senast ändrad: 07 sep 2018 10:37 av Admin1.

Mer
07 sep 2018 18:56 #1086175 av Admin1
Svarade Admin1 på ämne Råd och tips tråden

Geta skrev: Jag har felsökt på Windows. De säger att jag inte är ansluten till något trådlöst nätverk. Klarar inte själv att ansluta mig. Min tid här är snart ute.

Gissar att du är ansluten till internet via kabel och ej via wifi. Du behöver nog inget trådlöst nätverk.

Mer
07 sep 2018 19:02 #1086178 av Geta
Svarade Geta på ämne Råd och tips tråden
Ja, jag är ansluten via kabel. Det fungerade bättre via telefonjacket med bredbandet. Men det här är gratis via bostadsrättsföreningen och Bredbandsbolaget.

• Nissegossen
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
07 sep 2018 19:14 #1086184 av Nissegossen
Svarade Nissegossen på ämne Råd och tips tråden
Har du bara en dator kan du dra en nätverkskabel direkt efter fiberanslutningen och koppla in dig där, då om det inte är ett fel som berör fiberanslutningen bör du vara ute på Internet direkt. Annars om du har en router kan du dra nätverkskabeln dit.

I fall inget Internet stäng i tur och ordning datorn routern kopplingsplinten i en minut då har du först dragit ut strömförsörjningen till dator router och sist kopplingsplinten och återstarta allt i omvänd ordning efter en minut, så att om det är fel på Internet ring det företag det gäller som du har Internet hos och då supporten för bredband där kan man ibland höra att internet ligger nere.Då kan du lägga på luren och bara vänta på att allt kommer igång igen.

Gör annat under tiden. Har ett externt kabinett med en hårddisk av gammal typ med både film och videos jag kan titta och höra utav allt som finns där. Hårddisken den är stor för att vara för den tiden.

• Nissegossen
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
07 sep 2018 19:17 #1086185 av Nissegossen

Mer
07 sep 2018 19:20 #1086186 av Geta
Svarade Geta på ämne Råd och tips tråden
Har vant mig vid att ha det så här.

Sidan laddades på: 0.330 sekunder