Råd och tips tråden

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 vecka sedan #1043527 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Råd och tips tråden
Ja, skulle haft ngn manick som kunde leta upp försvunna saker. Men vill ha ngn råd på var jag kan hitta ngn slags förvaringspåse att ha hängandes runt halsen för min hörapparats skull? Har visserligen en mobilväska med rem, men den är aningen lite otymplig, bara ngt i ngn smidig lagom stor tygpåse med rem. eller om det finns ngn säker ställe att lägga min hörapparat i.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 1 vecka sedan - 5 år 7 månader sedan #1043827 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Råd och tips tråden
Köp så lite prylar, skor och kläder som möjligt. de flesta använder inte det mesta de köper.

Av kläderna man tvättar är bara 7 % smutsiga. Vi tvättar mest i onödan.

Sopa istället för dammsuga. Tystare och billigare.

Datorkablar är billigast på secondhand. Affärerna är dyra på kablar.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
6 år 2 dagar sedan - 6 år 2 dagar sedan #1046800 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Råd och tips tråden
Köp stora svarta sopsäckar med eller utan sopsäckställ om inte alla sorteringskassarna räcker till! Särskild vid jultider när man ska slänga massa julklappspapper och sånt. Eller annars också om man handlar mycket och ofta.

300
Last edit: 6 år 2 dagar sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 1 dag sedan #1046925 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Råd och tips tråden
Förr tillverkade jag egna kompostpåsar av tidskriftspapper och lim av potatismjöl. Fungerade perfekt.
Mer
5 år 11 månader sedan #1047773 av memphis
Svar från memphis i ämnet Råd och tips tråden
jag har ett bra tips om man vill ha insynsskydd på fönstren men spara sina pengar. Det går bra med i stort sett vad som helst som man har hemma. Tandkräm. skokräm, vaselin, hårvax, spray, schampo osv. Det smetar man ut jämnt över glaset med hjälp av en städsvamp. Fungerar hur bra som helst mot insyn, utan att ta bort ljuset. Vill man ha det lite snyggare kan man ta ett gem eller en sticka, och dra mönster i det.
Mer
5 år 11 månader sedan #1048017 av memphis
Svar från memphis i ämnet Råd och tips tråden
Jo Lugn! Det blir lite kladdigt att ta på. Hårspray är nog bäst men det luktade så starkt länge efteråt :)