Domedagsklockan tickar på...

Mer
6 år 2 månader sedan #1017321 av Richard
Den s.k. "Domedagsklockan" ställdes igår fram med ½ minut och står nu på 23:58. När den slår 24, då kan vi hälsa hem, då är det armageddon, ragnarök o jordens undergång. Så här nära domedagen har den aldrig varit förutom 1953, när det sattes igång massproduktion av vätebomber. Längst ifrån domedagen var 1991, när kalla kriget tog slut, då var klockan 23:43, men nu är vi alltså där igen!

Från gårdagens omställning:

The failure of world leaders to deal with looming threats of nuclear war and climate change. This is the Clock's closest approach to midnight, matching that of 1953.


www.svt.se/nyheter/idag-stalls-domedagsklockan
en.wikipedia.org/wiki/Doomsday_Clock

Ska ni börja "preppa", alltså ladda upp med vatten, konserver, mediciner, vapen, gasolkök o andra förnödenheter för att klara sig? Själv struntar jag i det!

Jag ska gå o köpa mig en baguette, hoppas de har några kebab kvar!
Mer
6 år 2 månader sedan #1017346 av Geta
Svar från Geta i ämnet Domedagsklockan tickar på...
Jag hoppas att jag dör på fläcken den dagen.
Mer
6 år 2 månader sedan #1017349 av Utomjordingen
Ja, jag och min kvinna håller på att lagra vårt skafferi med mat som konservmat och sånt.

Jag själv har hört att IT:s Tidsmunkar säger att det ska bli nån slags kris/krig - katastrof i hela världen åren 2020-2022. Så det känns som om jag har 2 år på mig att förberedda mig.
Mer
6 år 2 månader sedan #1017388 av Richard

Geta skrev: Jag hoppas att jag dör på fläcken den dagen.

Det gör jag också!

Vad är det för mening med att leva kvar, om man vandrar omkring i ruiner fulla av plutonium-strålning? O om man då inte har sina mediciner, fatta benzo-abstinensen! Apoteken är sönderbombade o plundrade för länge sen... Finns inga sjukhus o sånt kvar heller. Lagom meningsfullt o sitta o laga vita bönor på ett gasol-kök då...

Utomjordingen skrev: Ja, jag och min kvinna håller på att lagra vårt skafferi med mat som konservmat och sånt.

Jag själv har hört att IT:s Tidsmunkar säger att det ska bli nån slags kris/krig - katastrof i hela världen åren 2020-2022. Så det känns som om jag har 2 år på mig att förberedda mig.

Ja, jag tror vi klarar oss 2-4 år till, sen är det kört!

Donald Trump kanske partajar loss o trycker på den röda knappen på fyllan...

Raketerna flyger iväg mot Nordkorea, som kanske hinner få iväg en mot Sydkorea eller Japan.
Kina hämnas Nordkorea o skjuter tillbaka sina kärnvapen mot USA.
Amerikanarna glömde även att programmera om dom raketer som var inställda på Ryssland.
Ryssland skickar sina raketer mot USA o hela NATO.
Fransmännen o Britterna svarar med deras mindre kärnvapenarsenaler.
Indien o Pakistan passar på att förinta varandra.
Israel smyger med sina bomber, "råkar" kanske skjuta av några mot Iran o Gaza.
Iran visar sig ha smusslat med ett hemligt kärnvapenprogram, o skjuter tillbaka på Israel och Saudiarabien.

Afrika och Sydamerika kanske skulle klara sig, men den radioaktiva smutsen tar inte hänsyn till några gränser o skulle nog spridas med vindar o havsströmmar. Kanske man skulle klara sig på Grönland o Antarktis.
Mer
6 år 2 månader sedan #1017406 av memphis
Den värsta känslan, helt psykotisk, är väl just den att man är sista ensamma människan kvar på jorden. Jag har haft en sådan episod, jag tror att jag berättat om den, då en giftig gas spreds och det var bara jag kvar. Då blev det Falköpings lasarett igen.
Mer
6 år 2 månader sedan #1017411 av Richard
Usch då...

Kanske inte så bra o skriva om det här på detta forumet? Folk kan bli rädda!