Vi tvingades tänka om!

Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1051945 av Lelle
I maj 1996 fick mamma och pappa vetskap om mig och de ville få mig. Därför 5 juni 1996 gjordes kliniska tester. Jag var endast 76 cm lång och vägde 10 kg. Vikten är inte relevant helt för att fastställa ålder, eftersom det kan skifta. Men längden är relevant. Den längden 76 cm förkommer oftast bland de flesta barn när de är 12 månader gammal, eller 1 och ett halv år gamla. Man kan ha den längden även vid 1 år och 8 eller 9 månader men då har barnet alltid fått för lite mat och näring!! Och jag har läst på stora rumänska familjeforum, barnen är i princip lika stora som de i Sverige. Och vissa föräldrar där antydde sina barn som för små, då var de cirka 76 cm och 1 år och 8 eller 9 månader gamla, men skrev som sagt att barnet är mycket mindre än de andra barnen som har samma ålder! Man kan vara 1 år och 8 eller 9 månader och ha den längden 76 cm. Men är man äldre är man typ alltid större! Fast mamma har berättat att vi fick omelett på barnhemmet, det är ju bra näring?? Dessutom låg mitt barnhem mitt i en storstad, knappast då utrymme för att låta barnen svälta.

Det fanns en halvbror, en son till pappa som han fick med en annan kvinna, pappa är ihop med henne än idag. Han hade samma namn som mig, och det verkar som att jag råkade därför få hans födelsedag tillskrivet mig, eftersom adoptionsbyrån inte trodde att det fanns 2 barn med samma namn!

Från 5 juni 1996, går man tillbaka 1 år och 8 eller 9 månader, säg då 1 år och 8 månader och 15 dagar för att komma i snitt så hamnar vi på 21 september 1994. Om vi ändå säger att jag var det äldsta möjliga med den längden. Jag var jätte liten när mamma och pappa filmade mig på barnhemmet 19 juli 1996.

Dessutom tyder vaccinationerna på att jag nog är född i september 1994.

kollade hur vaccinationshistoriken såg ut.

Mässlingsvaccin ges i rumänien när man uppnår 12 månaders ålder, fick det 8 september 1995, enligt adoptionspapper. Då blir 12 månader före på den 8 september 1994.

Trippelvaccin eller vaccin mot Mässling / påssjuka / röda hund ges när man är 18 månader gammal, fick första 29 februari 1996, skottår var det då. 18 månader före 29 februari 1996 skulle bli: exakt på 1 september 1994. Det sista trippelvaccinet gavs 31 maj 1996.

HIV Test togs den 14 september 1995, var negativ, hade inte hiv.
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Lelle.
Mer
5 år 11 månader sedan #1051946 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vi tvingades tänka om!
Du vet alltså inte vilken dag som du är född?
Mer
5 år 11 månader sedan #1051948 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Vi tvingades tänka om!

Geta skrev: Du vet alltså inte vilken dag som du är född?


mycket tyder på september 1994.
Mer
5 år 11 månader sedan #1051954 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Vi tvingades tänka om!
Här.

"Kliniska tester":

5 juni 1996: Barnläkare. 10 kg, 76 cm lång, huvud 45 cm, böstkorg 46 cm , buk 45 cm.
Mer
5 år 11 månader sedan #1052042 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Vi tvingades tänka om!
fast jag måste ju veta. min halvbror (bror) är inte arg på mig. han jobbar i tyskland och bor där med sin flickvän. men han ska ringa pappa och ta reda på saken. det datumet som vi får är det som gäller, om det inte är det som mitt personnummer omfattar så är det helt enkelt bara att ändra personnumret . rätt ska vara rätt.
Mer
5 år 11 månader sedan #1052043 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Vi tvingades tänka om!
det är mycket sannolikt att det nog blev något fel, när pappa hade en son som hette samma sak....