Stämplad för livet?

Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1065749 av Zoidar
Ibland undrar jag. När tiden går så känner jag mig allt mer frisk, allt mer normal. Men då och då påminns jag, speciellt av anhöriga. "Du mår mycket bättre nu än innan". På något sätt är jag fasthakad vid det som hände då för 10 år sedan. Storebror verkar inte ta det jag säger riktigt på allvar för han verkar tro allt jag upplevt och upplever har att göra med min "sjukdom". Farsan vill inte nämna det hela i huvud taget, det känns inte bättre det heller. Han låtsas som om det aldrig hände. Åtminstone så kan morsan prata om det, även om hon tar upp det onödigt ofta. Verkar som bara min lillebror riktigt kan hantera detta på ett bra sätt, han ser mig inte som sjuk längre, men förnekar inte heller min känsligt att bli sjuk igen. Jag vill inte ses som den sjuke som nu mår bättre, utan jag vill ses som den friske som en gång varit sjuk. Jag är inte längre sjuk, utan mina mediciner blir jag sjuk. Och att vara stresskänslig, innebär inte att jag är sjuk.

Försvann delen "endast för medlemmar" ?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 9 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 9 månader sedan #1065750 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Stämplad för livet?
Det kan vara fråga om självkänsla - och om man bryr sig.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1065813 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stämplad för livet?
zoidar, du går den sanna vägen, de tar väl hand om dit du kommer. Bekymra dig inte varken idag eller senare. Gå på den utstakade stigen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 9 månader sedan #1065815 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stämplad för livet?
Kunde ha varit nattvards vinet jag dricker just nu.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan #1065818 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Stämplad för livet?
Mor säger så till mig med. Att förr var det mycket sämre, nu går det bättre.... sen lägger hon till ibland ör du på väg att bli psykotisk nu?
Mer
5 år 9 månader sedan #1065819 av Geta
Svar från Geta i ämnet Stämplad för livet?
Jag är glad att jag fick den här diagnosen. Hade inte klarat att leva ett normalt liv. Är tacksam för att jag fick sjukersättning, när jag hade fyllt 40 år. Längre orkade jag inte att jobba.