Sporttråden

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 7 månader sedan #1078743 av Fantasio
Sporttråden skapades av Fantasio
Tvingas nu starta en ny tråd, då "Allsvenskan" raderats av misstag. Här är det mesta välkommet, till och med casting och slungboll. Snoka fick barre oavgjort borta mot GIF Sundsvall och såna poängtapp har man inte råd med om man ska ha guldet. Nästa match blir mot Hammarby IF och där måste det mer eller mindre bli tre poäng. Mammas kusin bor på söder och hon och hennes bror är bajare. Mamma är född i Högalids församling. De har daglig kontakt och pratar faktiskt en del fotboll. Mamma är förnuftig och håller på Snoka. Jag snackar fotboll, om nån skulle ha missat det.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1088900 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Sporttråden
Snoka vann! Så härligt att AIK gick på pumpen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1090615 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Sporttråden
Mycket sport, men finner det mesta ointressant. Förr var jag mer intresserad. SHL (ett löjligt, internationellt gångbart namn) har dragit igång. Så många matcher, så tråkigt. Såg Malin Baryard på TV hos kompisen, vi tränade på samma gym, detta innan jag blev smittad. Som tur var så vann Snoka, de mötte Dalkurd.
Mer
5 år 6 månader sedan #1090643 av wasp
Svar från wasp i ämnet Sporttråden
SHL hette Elitserien tidigare (Swedish Hockey League). Brynäs spöade Rögle med 4-0. Härligt!! Eller rättare sagt: Rögle- Brynäs 0-4!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1092241 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Sporttråden
Vem är den bästa fotbollsspelaren från Norrköping? Främst Snoka har haft många bra spelare, men jag kan inte hålla reda på varifrån de kom. Jag kommer bara på ett namn på rak arm, Åke "Bajdoff" Johansson. Nils Liedholm var inte från stan, han var från Valdemarsvik, så han räknas inte. Sleipners Tore Keller var definitivt en av de bästa, kanske inte allra bäst. Han kallades för Tosse. Roliga smeknamn hade de förr. Bengt Gustavsson, Julle kallad, var väl tekniskt sett inte heller från stan. Honom skakade jag hand med när jag fick ett pris, sånt minns man.
Mer
5 år 5 månader sedan #1092278 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Sporttråden
Linje VM på cykel idag.