Ta förluster i livet

Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1080865 av Melody
Svar från Melody i ämnet Ta förluster i livet

Maxjohan1983 skrev: Kan du inte bara börja dejta?? Jag hade börjat dejta för längesedan om jag bara kunde hålla regelbundet snyggt å städat i lägenheten.

Vill du jobba får du jobba smart. Typ uppdatera en hemsida en eller två gång per dag. Ge inte upp med dejt å jobb!


Jag har dejtat men det blir bara problem när de frågar varför jag ej jobbar...och hur berättar man om diagnosen? Inte hittat likasinnad eller någon jag vågar vara blank med...

Finns sådana jobb/uppdatera en hemsida?
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Melody.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080870 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Ta förluster i livet
Men ge inte upp med dejtande. Det är som du säger. Klokast är att dejta någon i sin egna liga å som är på samma nivå. Annars fungerar det inte.

Visst, det finns sådana jobb. Typ uppdatera en blogg eller hemsida med lite text. Men du måste nog starta upp något på egen hand för att det ska hända något.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 8 månader sedan #1080903 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ta förluster i livet
Du kan ju försöka att få daglig sysselsättning via kommunens biståndshandläggare.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080955 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ta förluster i livet
Får säga, att om ni vill ha ett jobb och tar det på öppna marknaden kan försäkringskassan säga till er om ni insjuknar igen, nej, du får inga pengar du har ju visat att du kan arbeta.

Gör som så kontakta i första han FK och prata med er handläggare där och säg som det är jag vill arbeta och ni får ta och gå igen vår rehab sedan kan du få lönebidrags anställning och behålla rätten att gå tillbaka tillbaka till sjukersättning tills vidare och när ni gått igen Fks rehab får ni gå till en arbetsgivare som får bidrag för er och få lite mer än det i lön som arbetsgivaren ger er. detta efter en praktik hos arbetsgivaren efter 6 mån räcker praktiken, sedan godkänner arbetsgivaren att ni får jobbet och detta är gammalt. Det har jag själv gått igenom, men min arbetsgivare sade på ett möte med mig och arbetsgivaren och FK representant han sade hans rygg håller inte och han får inte jobbet. FK frågade vill du fortsätta med en annan arbetsgivare, jag sade nej. Idag tackar jag honom då jag senare fick diskbråck och Ischias i mitt vänstra ben jag kunde knappt gå hundra meter Genom det gick jag till det som var förtidspension.

Jag råder er kontakta FK innan något jobb. Jag hade då kvar tio år innan pensionen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan #1081126 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ta förluster i livet
Via kommunens biståndshandläggare kan du få ett Personligt Ombud. Personliga Ombud är bra på att aktivera en via sysselsättning, jobb eller studier. Livet blir mer meningsfyllt med aktivitet.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081161 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ta förluster i livet
KP företräder dig ingen annan, det är frivilligt från deras sida ingen rättighet kom ihǻg det kommunen betalar inte deras lön det gör staten och det är endast dig de företräder ingen annan de kan följa med till läkare fk myndigheter och där kan de vara med som vittne till vad som sagts eller de kan prata för dig och vara den som hjälper dig i vad som behövs ang ditt ärende där. Kolla in på po s hemsida personligtombud.se/ vem som är po i din kommun finns ingen närmsta kommun i stället, ring upp och prata

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum