Dagens observation/fundering.

Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1087798 av Amandara
Loppan drar som en besatt. Undrar varför. Är hon stressad på något sätt?

Varför kan jag inte få gifta mig med Dalai Lama? Coolaste andliga ledaren ever... .
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087815 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dagens observation/fundering.
Dalai Lama hoppas på att nästa Dalai Lama ska bli en kvinna.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1087827 av Amandara
Vore döcoolt! Dalai Lama....de har plockat ut en pojke i tidig ålder och han är så klok!

Jag har hittat en hög med tegelstenar som jag ska norpa åt mig några av. De ska såklart vara till något men de kan säkert undvara några. Jag tycker om tegelstenar, granit och morän liksom. Som Winnerbäck sjunger. Granit och morän. Den svenska berggrunden är bara så cool!

Knäppa grejer de skrivit in i journalen när man varit inlagd. Man kan undra utifrån vilka referensramar de bedömer eftersom de har så vrickade slutsatser.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087837 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dagens observation/fundering.
Nu senast som jag var på läkarbesök i psykiatrin, sa han att jag var välskött av psykiatrin. Men mycket av jobbet har jag gjort själv.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087859 av Amandara
Håller med Geta. Det stora jobbet har man gjort själv på eget initiativ. Jag har lärt mig allt om psykiatri själv, gått på alla misstag och hittat lösningar, provat att alla mediciner funkar som de ska, tagit beslut som går emot psykiatrin som visar sig vara bra....men även dåliga beslut i sjukdom såklart. Nu har jag en bra kontaktperson han är som en vän.....men alla initiativ till mediciner har jag tagit själv förutom antipsykotika men de har jag testat dos som är bäst. Man måste ha drivkraft själv i den här soppan som är våra liv. Psykiatrin är en flaggstång att hålla sig i när det blåser hårt. När man är akut sjuk funkar de hyfsat med förvaring så man inte gör något dumt tills medicinen börjar verka. Jag har det dock bra nu med psykiatrin men så har det inte alltid varit. Många är nötter. Jag lägger fram förslag kring min situation och psykiatrin kommer med sin kompetens utan att mönstra som det varit innan. Jag känner mig som en fri människa nu. Tillit och ömsesidig respekt är viktigt. Man är ändå en riktig människa fast man inte alltid tror det beroende på hur man blir bemött.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088180 av Admin1
Jag har i princip bara fått recept och ett läkarsamtal per år av psykiatrin. Ingen hjälp av någon annan heller. Ingen psykolog, kurator mm, så jag har klarat allt själv kan man säga. Det gör mig till den store experten i självhjälp.