Dagens observation/fundering.

Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1088388 av Nissegossen


Det är intressant att höra varför olika kommer till just SIN tro. Jag tror att jag har sameblod i mina ådror....samerna kom från Asien kanske Mongoliet Tibet typ....kanske därför jag har dragning till tibetansk buddhism?...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1088421 av Amandara
Sameblod var bra. Min mamma är väldigt lik den gamla kvinnan med höga kindknotor. Alla vi syskon har höga kindknotor, brett ansikte....passar inte i keps därför.

Kastanjerna jag tagit in öppnar sig och inuti har en nötbrun kärna mognat fram. Hämtat mer kastanjer detta är coolt.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088466 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dagens observation/fundering.
Brukar varje höst samla på mig kastanjer i fickorna.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088469 av Nissegossen
Alla nötter är ätliga, varför vi inte äter alla, är för att en del smakar inte gott. På lisebergs öppet till jul brukar en man stå och ha på gång kastanjer, (De som smakar bäst) han rostar dem och man kan köpa dem i påse ochta med hem, men varför vänta de går ned på plats och äter dem med smör och salt.

När vi var ett jägar samlar folk tog de vara på allt matnyttigt, därav gamle kungen som var med i arkeologiska sammanhang han benämnde soptippen för en kökkenmödding vilket i kustbandet var musselskal de satt uppepå och åt dem skalen var det de inte åt
sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6kkenm%C3%B6dding

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan #1088473 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dagens observation/fundering.
Hästkastanjer ska inte smaka gott.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088478 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Dagens observation/fundering.
Om man är klantig och glömmer att förnya passet i tid får man punga upp dyra slantar för ett provisoriskt.

/Dave