Kör ni bil?

Omröstning: Kör du bil?

Ja, jag har körkort och kör bil
7 50%
Nej, jag har körkort men kör inte bil
5 35.7%
Nej, jag har inget körkort
1 7.1%
Ja, jag kör även fast jag inte har körkort
1 7.1%
Totalt antal röstare: 14
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
5 år 5 månader sedan #1099833 av vnv
Svar från vnv i ämnet Kör ni bil?
Har körkort och kör bil när jag är hos mina föräldrar...
Mer
5 år 5 månader sedan #1099838 av Richard
Svar från Richard i ämnet Kör ni bil?
Jag får köra bil för min läkare o psykiater men jag avstår ändå från det. Sen är jag osäker på vad lagen säger, t.ex. om jag skippar att ta min Iktorivil o Lyrica, jag klarar mig en kortare tid utan de, det är narkotika o man får givetvis inte köra påverkad. Men som sagt, om jag inte tar dem, så finns det ändå spår av klonazepam o pregabalin i blodet, så jag är osäker på om det är olagligt att köra då... Bäst att avstå!

Jag hämtade nyss ut ett nytt körkort, jag har aldrig behövt lämna in nått sjukintyg. Bara typ ett synintyg, idag skulle det bergis stå GLASÖGON på det, eftersom jag numera behöver glasögon för att se korrekt. Inte ens det är uppdaterat...

Jag kuggade på min första uppkörning för jag körde för långsamt, jag var nervös. Sen andra gången tog jag 2 Stesolid, eller om det var Sobril (jag hade det tillfälligt utskrivet), då klarade jag det galant! Det var 1998.
Mer
5 år 5 månader sedan #1099840 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Kör ni bil?
Jag har A-körkort. Aldrig varit på tapeten att det skulle återkallas. Jag har inte kört motorcykel på länge. Hade en Triumph Daytona 955i. Det var klös i den.
Mer
5 år 5 månader sedan #1099842 av wasp
Svar från wasp i ämnet Kör ni bil?

Fantasio skrev: Jag har A-körkort. Aldrig varit på tapeten att det skulle återkallas. Jag har inte kört motorcykel på länge. Hade en Triumph Daytona 955i. Det var klös i den.


Det tror jag det!
Mer
5 år 5 månader sedan #1099887 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kör ni bil?
wasp
Har inte kört bil sedan 2015, men har ett gällande AB körkort som ska förnyas 2022.
Har samma men kan inte köra moppe än gång varför tung motorcykel som jag får sätta mig på och köra? Helt uppåt väggarna borde inte ha fått ha kvar körkortet. Jag har det kvar endast som leg. Men det duger inte utomlands för det krävs Nationellt leg

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1099888 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kör ni bil?
Samt ja, jag har kört tung lastbil, samt enda gången jag skulle köra vore om ingen annan kunde och att det gällde akut till sjukhus och ingen räddning kunde göras om inte jag körde. Det skulle jag för övrigt göra även om jag saknade körkort.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum