Tillfälliga Slasktråden

• Inwatto
  • Inwatto Profilbild
  • Borta
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
Mer
20 maj 2019 18:39 #1154390 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Tillfälliga Slasktråden

Fantasio skrev: Varför stänger (nästan) alla skivor av sig? Vore det ett vanligt virus skulle väl låtarna slås av när som helst.

En CD-spelare spelar skivan inifrån och ut. Det gör att den är mer stabil och lättare att "läsa" i början och ju längre man spelar desto mer kan skivan vobbla. Sedan kan det komma damm på lasermottagaren och då kan det bli svårare att läsa skivan.

Prata inte med hat i munnen!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Jocke
  • Jocke Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
20 maj 2019 19:05 #1154399 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tillfälliga Slasktråden
Känns som att det inte finns några trådar att skriva inlägg till, det är bara ord och bildlekarna som känns aktuella för mig att lägga min åsikt på! Det känns tomt någonstans, men rent filosofiskt så är vissa teman onämnbara och som bara ska existera på det tänkande planet, såsom sunt förnuft och analys.

Men just i det offentliga rummet är det tveksamt om majoriteten ska vinna laga kraft gentemot de minoriteter som pådyvlas existensminimum vad gäller att leva ut sina drömmar. Nu pratar jag inte enbart om ekonomi, utan kring de andliga föremål som existerar mitt ibland oss.

Det är ngt över mitt huvud som pågår på det mentala planet, handelskriget har fått ruskiga konsekvenser, Huawei har förlorat kontraktet med google. Det innebär att nya prototyper från huawei kommer att sakna goggles appar. Men de pågående mobilerna kommer nog att säkerhetsuppdateras från google gentemot den kinesiska marknaden som jag förstår det, och Kina kommer att svara kraftfullt på detta.

Under Trumps vingar har världen blivit ostabilare som jag ser det? Det kan bli så att google som är för stort bolag inte riskerar bankrutt, men det beror på hur aggressiviteten från amerikanska intressen kommer att mötas av den internationella världen?

Vars är världen på väg?

Mer
20 maj 2019 19:34 #1154416 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tillfälliga Slasktråden

Inwatto skrev:

Fantasio skrev: Varför stänger (nästan) alla skivor av sig? Vore det ett vanligt virus skulle väl låtarna slås av när som helst.

En CD-spelare spelar skivan inifrån och ut. Det gör att den är mer stabil och lättare att "läsa" i början och ju längre man spelar desto mer kan skivan vobbla. Sedan kan det komma damm på lasermottagaren och då kan det bli svårare att läsa skivan.

Om skivan är repad och är hanterad gäller här CD och DVD spraya skivan med vatten eller om du gör fönsterputs medel själv, jag gör det till mina glasögon torka av när den blir blöt med en mikrofiber trasa försiktigt ren den pröva att spela om det går bra fine då kan du spela den. pjäsen röster de som finns kommer från min skiva originalet direkt från inspelnings datorn på sveriges radio.

Jag har spelat upp den och bränt så mǻnga skivor att den inte fungerade längre. Redan då fanns hjälp mot det jag köpte ett rengörings set och efter det kunde jag spela och bränna nya skivor men naturligtvis tar jag en annan skiva felfri att använda och bränna nya. Om linsen fått fett på sig går den inte att spela upp skivor med den.

Men också där finns rengöringsskivor att köpa med små borst på och en vätska som gnuggar försiktiktigt ren linsen då kan spelaren bättre spela skivan, annars återstår väl bara att köpa nytt, men kolla av mina tips, göra ren skivan med fönsterputs är ju enkelt gör så och den fungerar ja, bara spela efter. Du får ju ta reda på om det går och var felet ligger här är uteslutningsmetoden , fungerar en annan skiva då är det skivan.

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

• Jocke
  • Jocke Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
20 maj 2019 20:41 #1154427 av Jocke
Är det ingen som vill snacka med en på den här tråden? Varför är det nästan bara Geta och Nisse som nästan ids besvara mina funderingar? Ngn undantag ibland, känns som att jag gjort ngt allvarligt?

Vars är världen på väg?

Mer
20 maj 2019 20:45 #1154428 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tillfälliga Slasktråden
Men Trump har väl inte startat något krig under sin tid mer än handelskrig.

• Jocke
  • Jocke Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
20 maj 2019 20:49 #1154430 av Jocke
Handelskrig kan orsaka militära påföljder. Usa har soldater stationerade i krigiska områden.

Sedan vill han att Mexico ska betala gränsmuren.

Vars är världen på väg?

• Inwatto
  • Inwatto Profilbild
  • Borta
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
Mer
20 maj 2019 21:10 #1154434 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Tillfälliga Slasktråden
Jag är mest tekniker medan du vill debattera politik och filosofi. Då har jag inget att komma med.

Prata inte med hat i munnen!

Mer
20 maj 2019 21:13 #1154435 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tillfälliga Slasktråden
Jag är inte insatt nog i världspolitiken. Jag vet bara att Donald Trump är en instabil aggressiv person och därför är detsamma som president. Jag har nyss köpt en Huawei telefon och hoppas bara att den kommer att fungera i fortsättningen. Google har jag misstänkt länge vara farliga.

Sidan laddades på: 2.809 sekunder