Tillfälliga Slasktråden

• Jocke
  • Jocke Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
27 jun 2019 22:38 #1164268 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tillfälliga Slasktråden
Ja, jag håller inte med dagens psykiatri, om att viss stress är saliggörande för vissa! Vad jag nu än har för diagnos, så känner jag hur stress inte hjälper mig ett dugg, utan begår enkla misstag i stridens hetta. Har inte det där tålamodet längre att vänta! Men många har fått för sig att dem kan tränga sig förbi en, men jag får ngn psykosframkallande, men jag känner egentligen att det bara är skitsaker det hela handlar om.

Många är stressade i dagens läge. Men jag är sjuk och har en tinnitus/röster-relation som jag trodde kunde göra mig friskare än vad jag är. Men jag tror det är ngn slags illusion? Varför kan dem inte istället lugna ned en, det gjorde faktiskt en röst idag, det blev jag glad över! Men överlag är det negativa tongångar som nästan knäcker en.

Men låt oss särskilja negativ från negativ, nämligen att det är befogat att säga att i den verkliga världen så är det pengar som styr vårt samhälle, medan det andra negativa är simpel svartsyn, där det avslöjas att vissa är bortskämda och tillåts vräka ur sig en massa allehanda onyttigheter!

Nä en kommun avböjde att låta fryshuset hjälpa en person som ville hoppa av den kriminella banan! Han dog för ett par dar sedan! Det är fruktansvärt att man inte kan hoppa av från ett destruktivt beteende! Jag är sjuk, men inte på det sätt många förväntar sig? Har en psykosunge hängandes över en dagligen!

Vars är världen på väg?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
02 jul 2019 17:38 #1165655 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tillfälliga Slasktråden
Jag tror jag köper starköl och kanske whisky nån dag. Har inte druckit starkt på ett och ett halvt år. Är det en dum idé?

Mer
02 jul 2019 18:52 #1165695 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Tillfälliga Slasktråden
Så tragiskt Jocke! Ingen ska behöva dö på det sättet.

• Jocke
  • Jocke Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
02 jul 2019 20:16 #1165721 av Jocke
www.svt.se/nyheter/inrikes/experten-saga...pare-otroligt-daliga

Detta redan för minst ett halvår sedan! Varför dog den människan som försökte hoppa av? Insatsen dröjde för länge.
Men egentligen det är bäst att hålla sig inom stängslen, så att man kanske lever ett tråkigt liv, men att man kanske blir ett hundra år istället?

Men teve har sagt att dem inte kan hjälpa enskilda individer att hoppa av destruktiva aktiviteter? Istället sprider dem ut personliga tankesätt, kanske i hopp om att förändra hela samhället. Men allt kan inte vara avhängigt en enda person, syndabockar söks nog i onaturligt stora proportioner?

Men om en får hjälp vill alla ha samma hjälp? Det är ett naturligt tänkande, men kanske har politiskt innebörd ikväll?

Vars är världen på väg?

• Jocke
  • Jocke Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
02 jul 2019 20:37 #1165737 av Jocke

Kanske droger gör människor mer frigjorda till en viss gräns, men när det handlar om ekonomi då är dem beredda på ett allvarligt brott?

Vars är världen på väg?

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
07 jul 2019 23:27 #1167176 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tillfälliga Slasktråden
"...und ich weiß, er spricht mich frei". Tut mir leid, Papa.

• Jocke
  • Jocke Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
11 jul 2019 11:28 #1168035 av Jocke
Ser just nu en film som heter 22 utöja, har ca en timme kvar att titta på! Detta är ju tragiskt, 77 människor dog!

Funderade att se på en annan film som handlar bara om morden på utöja! Men det värsta är att han diagnosticerades som paranoid schizofren, men var är psykopaten i det läget?

Vars är världen på väg?

Mer
11 jul 2019 11:42 #1168046 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tillfälliga Slasktråden
Breivik fick inte alls diagnosen schizofreni till slut. Det var bara lösa antaganden till en början.

Sidan laddades på: 0.160 sekunder