Hur har ni hemma?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 2 månader sedan #1127544 av Cosmos
Förutom att mitt hem just nu ser ut som ett slagfält så skulle lite putsning göra underverk. Har en lya på 54 kvadrat, öppen planlösning, men jag har genom avskiljning med bokhylla separerat rum och kök. In till själva rummet från hallen har jag skruvat i två vitrindörrar som blev över efter det att jag slaktat och slängt en bokhylla. Vitrindörrarna fungerar som saloondörrar och tycker själv att det var smart(?) att greja det så.

Annars har jag en säng på 120 (köpte genom kompis för en billig penning), röd svängd skinnsoffa och IKEA-bord köpt i andrahand för 50 pix. Stereoanläggning med golvhögtalare som inte går av för hackor. TV på snedden med halva änden utanför de backar den står på. Hälften är dock secondhand. Skinnsoffan var dyr, kostade 15.000 kr på sin tid (2009 cirkus). Har billiga köksmöbler vars sittdynor i blast(?) nu har vässats ner av mina katter. I hallen en byrå och en Amerika-koffert, ärvd av mamma.

That's about it. Hur har ni det?
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1127545 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur har ni hemma?
Det finns en precis likadan tråd, där vi berättar hur vi har det. Kan inte hitta tråden.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Geta.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1127551 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur har ni hemma?
OK, missat denna!

Ok, glömde(!) skriva att jag även har ett piano mot ytterväggen, kortsidan i vardagsrummet. Det pianot spelar jag sällan på, ganska dassigt men låter ganska bra om man hoppar över de där tangenterna som inte låter något.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127559 av björk
Svar från björk i ämnet Hur har ni hemma?
Mer
5 år 2 månader sedan #1127620 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur har ni hemma?
Min bokhylla har kollapsat. Tur bostöd var där för att hålla i hyllan när jag tog ur böcker osv, annars hade nog tv:n blivit mosad!!!
Mer
5 år 2 månader sedan #1127849 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur har ni hemma?
Har det ganska enkelt och inga fina saker.