Hur får jag kontakt med patienter med psykotisk diagnos inom psykiatrin?

Mer
5 år 2 månader sedan #1127892 av Nissegossen
De med gamla depå neuroleptika känner jag igen på gångstilen de är ofta stela pga biverkningar och jag ser det direkt även om jag aldrig sett personen förut. Mitt ex gjorde det också, men hon sade, det syns inte på dig. Det tackar jag Akineton för.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1127918 av Richard

Geta skrev: Men diagnoser brukar inte stå i pannan på folk.

Vi har som regel på vår dagliga verksamhet, att vi helst inte ska prata om sjukdom, diagnoser o mediciner. Men det gör vi ibland ändå. Men blir det för mycket brukar personalen säga till. Politik får vi helst inte prata om heller, o inte heller om alkohol o droger.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127920 av Geta
Det är min erfarenhet också att det pratas väldigt lite om diagnoser bland patienter inom psykiatrin och hos RSMH.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127938 av Cosmos

Nissegossen skrev: Kände jag någon som fick kontakt med dig, skulle jag varna personen för dig.


Samma här. Carmen är forumets troll.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127946 av Geta
Han verkar ha noll koll. Kanske har han kommit från någon annan planet.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128058 av Cider
Jag har fått intrycket av att socialpsykiatrins träffpunkter och sysselsättningsverksamheter jobbar för att man ska känna sig som en vanlig människa, uppleva sig inkluderad i sammanhang med andra. De uppmuntrar inte att prata om konsekvenserna av sina psykiska problem utan allt annat är viktigare, gärna småprat, alltifrån Melodifestivalen till vädret. Kanske delvis därför jag aldrig känt mig hemma i sådana sammanhang. Men om någon kom hoppandes på kryckor någon gång om året så skulle det nog vara ett ok samtalsämne.