Ta reda på när jag egentligen är född.

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1128202 av Lelle
Det är märkligt upp-organiserat i mina adoptionspapper. På pappret står det att jag blev inlagd på Institution/barnhem den 8:e mars 1995. Sedan står det att mitt födelsedatum är 4 juni 1994. Men var befann jag mig mellan 4 juni 1994 och 8 mars 1995 isåfall? 8 mars 1995 var då jag kom till institution. Och vi har fått höra att jag blev bortlämnad direkt efter födseln.

Dessutom har de endast fyllt i 4.6.1994 (där tar man dagen först sedan månad) och det saknas de siffror som härleder till födelsecertifikatet, det fältet där siffror som härleder till födelsecertifikatet är lämnat tomt. De har alltså fyllt i 4.6.1994 men utan att ge vidare belägg för det. Hos min bror har de fyllt i fältet med siffror som härleder till födelsecertifikatet, men mitt fält är lämnat tomt.

Jag kom till institution 8 mars 1995 för det står det i pappret. Jag kan omöjligt mer än ett halvår innan varit någon annanstans för jag vet att farmor inte tog hand om mig, farmor tog hand om mina systrar och jag har kontakt med systrarna och de säger att jag inte var med. Och min biologiska mamma bodde redan då på mentalsjukhus och kunde inte ha mig där.

Det kan mycket väl vara så att jag är 95.a och född lite innan 8 mars 1995, typ Februari 1995.

Min halvbror som jobbar i Tyskland kommer åka till hemlandet 12 augusti och han har lovat att ta reda på mer! Innan 12 augusti får jag nog inte reda på mer tyvärr och risken är stor att jag missar att fira min födelsedag!
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Lelle.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1128203 av Geta
Men vad står det för födelsedag på dig på nätet liksom på din legitimation?
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128204 av Lelle

Geta skrev: Men vad står det för födelsedag på dig på nätet?


menar du mitt personnummer ? det blev ju för länge sedan utifrån 4 juni. 940604-XXXX
Mer
5 år 2 månader sedan #1128205 av Geta
Det datumet måste ju ha kommit någonstans ifrån.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128206 av Lelle
men var befann jag mig mellan 4 juni 1994 och 8 mars 1995? För farmor hade mig inte och barnhem blev det inte förrän 8 mars 1995. Vi fick alltid höra att jag blev direkt bortlämnad till barnhem efter födseln.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128208 av Geta
Hade du inte en mormor också?