What’s Life Really Like For Women In Afghanistan?

• charlie2
  • charlie2 Profilbild Författare till inlägg
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
Mer
10 feb 2019 11:45 #1128325 av charlie2

denna är bra den skulle dock aldrig vilja åka till det skit landet.
talibaner är svin och lika dåliga människor som nazister

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
10 feb 2019 14:38 - 11 feb 2019 09:57 #1128369 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet What’s Life Really Like For Women In Afghanistan?
Tror det är expressen eller sydsvenskan som haft inslag om hur kvinnor behandlas, kastar syra på dem, misshandlar, låter män gifta sig med 12 åringar, märkligt hur ett land kan tillåta en sån behandling av barn och kvinnor och samtidigt blunda för vad man gör, de är inte männsikor, de är psykopater samtliga, måste vara ett land som är rena himmelriket för psykopater.

Vill tillägga att det finns säkert människor i Afghanistan som skiljer sig från mängden men tyvärr uppmärksammas inte i lika full skala som de dåliga. Men det är de som sitter i styrande positioner som tycker jag måste förändra hur man ser på kvinnor, barn med lagförbud.
Senast ändrad: 11 feb 2019 09:57 av Admin1.

Mer
10 feb 2019 15:35 #1128381 av Geta
Men det är ju männen som flytt från Afghanistan och lämnat kvar kvinnor och barn.

Mer
10 feb 2019 15:57 #1128385 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet What’s Life Really Like For Women In Afghanistan?
Är inte så insatt , men det är ändå min åsikt att man måste förändra med lagändringar, och att männen kommer hit, kan man undra varför de valt Sverige, kanske är det så att en del av dem ser på kvinnor med andra ögon, brukar inte döma människor efter folkslag, och ärligt jag känner ingen afghan och är det inte så att man först måste lära känna någon för att bilda sig en åsikt om vad man tycker, men sen fördömer jag hur man behandlar kvinnor och barn. Till trots kan man inte dra alla manliga afghaner över en kam, det gäller med allt.

Mer
10 feb 2019 16:14 - 10 feb 2019 16:15 #1128392 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet What’s Life Really Like For Women In Afghanistan?
Magda Gadd skriver i Expressen om det. Sjukt land, likaså mentaliteten hos män där.

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 10 feb 2019 16:15 av Nissegossen.

Mer
10 feb 2019 16:19 #1128395 av Geta
Vänstern i Sverige gillar inte Magda Gads skriverier.

Mer
10 feb 2019 16:25 #1128397 av Recard2016
Så blir de när land är belägna på stora naturrikedomar.

Mer
10 feb 2019 16:29 #1128398 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet What’s Life Really Like For Women In Afghanistan?
Jag läser vad jag vill. Hon är modig har varit i och till och med framför fronten i Syrien hon har skrivit något om Afrika, nu intervjuar hon kvinnor i Afghanistan också modigt då en kvinna värderas lågt, hon får ta sig därifrån i tid annars blir hon själv borttagen

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Sidan laddades på: 0.166 sekunder