Nytt specialintresse...

Mer
5 år 1 månad sedan - 4 år 4 månader sedan #1128858 av MsTibbs
Som ni alla vet har jag Asperger. Mitt tydligaste symtom där är nog detta med specialintressen. Jag tror jag fått ett nytt; diabetes. Symtom? Köpt insulinpenna för 799kr bara för den är sååå snygg!!!

Whoot??? Jag har 6.2 (7.5) i fastesocker och 38 (42) i HbA1c långtidsblodsocker! Idag jämfört med nyss! Kanske step-up-träningen hjälper???

Något säger mig att psykosintresset börjar övergå i diabetesintresse, främst med surfande efter nya snygga insulinpennor. Undrar om det är en parallellgrej, eller om diabetes kommer ta över?

Specialintressena är många och tydliga: Dinosaurier, polisen, hästar, Michael Jackson, politik, media, förhörsteknik, polisen (igen), asperger, psykos och nu: Diabetes...?

Så förlåt om(?) jag kommer bli tjatig. Men detta är iaf ett vettigare intresse än Michael Jackson?

Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 månad sedan #1128861 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nytt specialintresse...
När ska du få användning av den insulinpennan? Jag har haft diabetes2 i 14 år och har inte ännu börjat med insulin.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1128863 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Nytt specialintresse...
Jag kommer aldrig kunna använda den. Jag har haft diabetes sedan 2013 typ och har inte ens Metformin än. Om jag inte får på årskullen på tisdag, men knappast troligt med dessa fina värden! :)

AS handlar om att bli fanatisk. Sitta uppe nätter igenom och jämföra olika böcker, köpa allt man kommer över. Men jag har bara två diabetesböcker. Än. Jag vet jag har ett nytt, när folk börjar sucka och pratar du om detdär igen??
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 månad sedan #1128874 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Nytt specialintresse...
När jag började bli psykotisk fick jag specialintressen som folk blev trötta på. Önskar jag kunde tillbaka lite av den lusten, utan psykos.
Mer
5 år 1 månad sedan #1128883 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Nytt specialintresse...
Jag älskar att simma i mina älskade specialintressen, men jag föraktar migsjälv för jag inte klarar av att vrida av fanatismen bland folk....
Mer
5 år 1 månad sedan #1128960 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nytt specialintresse...
Jag tror du kan prenumerera på diabetesnyheter via Google. Du får då mail med de senaste nyheterna varje dag:
support.google.com/websearch/answer/4815696?hl=sv