Jag är inte särskilt miljövänlig o överbelastar elnätet...

Mer
5 år 2 månader sedan #1129073 av Richard
Jag var bort på apoteket o köpte medicin, på ICA o köpte ingredienser till varma mackor o på Systembolaget o köpte 4 cider. Det tog kanske 40 minuter. När jag kommer hem, så har hela min elektronikhörna, 2 datorer, TV, receiver o allt krimskrams till tillbehör slocknat! Jag trodde först det är katterna som tryckt på nån knapp, men nä, säkringen har gått! Datorerna slocknade inte, då de har batteri, men allt annat, externa hårddiskar som måste krypteras upp, router som slocknat o måste återansluta till internet o klockor som ska ställas om.

Jag anslöt en del grejer till ett annat uttag, som går på en annan säkring...

Jag gjorde tidigare idag ett test, på hur miljövänlig jag är, det hittar ni här;
www.klimatkontot.se/

Medelsvensken ligger på 8 ton CO² per år, men jag ligger på 13,8 ton CO² per år. Jag har inte ens en bil!



För att vi ska klara oss utan att jorden går under, så bör varje person ligga på 0,7-1,5 ton CO² per år. Man behöver inte vara miljöpartist för att vara klimatvänlig, även om jag tycker om att driva med miljöpartister om klimatet o sånt. Men när sossarna lovade att inte höja bensinskatten, o nu efter valet ska Isabella Lövin höja den med 1 kr! Ja, då blir man arg på S/MP/V/L/C!

Trots det ska jag nog börja källsortera lite mer, försöka slänga mindre mat, släcka där jag inte behöver ha tänt. Jag ska ändå försöka dra mitt strå till stacken, o försöka komma ner till, till en början, säg 10 ton CO² per år.

Klart man är lite oroad över hur klimatet blir i framtiden, men det rör inte mig, varken jag eller min syster kommer att ha barn, men man kanske ge lite medkänsla till andra, även om jag för tillfället inte bryr mig så mycket. Jag skriver ibland att jag slänger ett Ni/Cd-batteri i vattendragen för varje miljöpartist som kommer in i Riksdagen, men det är naturligtvis inte sant!

Höjs temperaturen med 2 °C på 100 år, så är planeten förstörd!
Näst efter kärnvapen, så är klimatförändringarna det största domedagshotet!



Ja, det var bl.a. klimathotet som Stephen Hawking varnade för innan han dog...

Mer
5 år 2 månader sedan #1129075 av Richard
Jag såg nu att jag hade 6 förgreningsdosor, med totalt 25-30 kontaktuttag kopplat till ett enda uttag på samma säkring, i nästan varje var nått inkopplat...
Mer
5 år 2 månader sedan #1129081 av Nissegossen
Går lägenhetsproppen som sitter vid elmätaren i trapphuset, den gick sönder en helg allt bara slocknade och jag ringde jouren. När han kom hade jag som tur var en säkring på 16/500 vilket krävs han öppnade skåpet med sin nyckel han skruvade ur den gamla och han fick den jag hade. Allt fungerade direkt, samma propp sitter där än idag

Ålderskrämpor på den gamla säkringen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1129195 av Admin1
Jag är nog mycket miljövänlig både mat, kläder och resor.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129840 av Richard
Fick nyss reda på att en del av mitt kommande arv har gjorts på företaget Monsanto.
sv.wikipedia.org/wiki/Monsanto

Känns skönt att det är etiska o miljövänliga pengar... :tänk
Mer
5 år 2 månader sedan #1129842 av Geta
Är också ganska miljövänlig. Har inte flugit sedan 1987. Kör inte bil. Äter knappt kött. Klädkontot är dock lite för stort.