Otroligt kul med släktforskning!

Mer
5 år 2 månader sedan #1129328 av Richard
Jag gick in på www.myheritage.se/ Där jag gjort ett släktträd för över 10 år sen, men hade glömt bort det...

Världens största släktforskningsdatabas. Har tillbaka till slutet av 1600-talet från min farmors släktforskning. Men jag har redan hittat typ tiomänningar eller vad det blir. Nästan alla i Österrike! Det är många som verkar vara av judisk börd, o det var det som hindrade min farmor att forska vidare på vissa grenar på 40-talet, eftersom hon jobbade inom Gestapo i Nazityskland då.

Men mig gör det inget, jag ska fråga min gode man om jag får teckna ett abonnemang där, ca 210 kr i månaden för ett komplett abonnemang. Så kan man göra ett DNA-test, för ca 610 kr o matcha med andra! Det skulle vara oerhört intressant att göra det!
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129329 av Geta
Det är bara så svårt att läsa gammal text i kyrkböckerna. Här på biblioteket får man använda deras datorer för släktforskning. På nätet har jag hittat en släkt i Massachusetts som också har forskat på mina förfäder. Härstamning finns från Finland.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129330 av Utomjordingen
Om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte alls om min släkt bakåt i tiden. Jag ser som om jag är en helt ny individ/ras på planeten jorden.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129331 av Geta
En del av släkten, där har kyrkböckerna brunnit upp. Brukar köpa släktforskningstidningen.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129332 av Richard
Runt sekelskiftet 1600-1700 så lattjade min förfader George Feyrer runt med en ännu okänd kvinna o fick två söner, Simon (f. 1732) och Vitu, (f. 1733)

Jag har nu hittat en ättling till Vitu, Natalie Nietsch i Österrike, o jag själv är 7:e generationen från Simon! Så det blir väl sjumänningar? Samt en Zimmermann-gren, också i Österrike. Lite släkt i Sverige har jag också, min mammas kusin är rätt känd, nån pressansvarig på Livsmedelsverket eller vad det var.

O så söker man lite på Facebook...

Tog examen vid University of Vienna
Högskola/universitet – Publizistik- und Kommunikationswissenschaft

O titta, hon verkar vara en vänsteraktivist... :tänk
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129334 av Geta
Det finns dom som vill forska på sina levande släktingar. Inte så svårt idag med Facebook.