Liberalernas Jan Björklund finansierar terrorism!

Mer
5 år 1 månad sedan #1135491 av Richard
Som en del redan känner till så terroristklassades Stiftelsen Expo i en rapport av Totalförsvarets forskningsinstitut.

I Sverige är Research gruppen och Stiftelsen Expo två exempel på organisationer som också granskar nationalistiska miljöer. Researchgruppen blev uppmärksammad under 2013, när man i samarbete med en stor kvällstidning granskade de anonyma männen och kvinnorna, som skrev kommentarer i några av Sveriges invandringskritiska mediers kommentarsfält.

www.foi.se/rapportsammanfattning?reportNo=FOI-R--4592--SE

Senare tar FOI tillbaka det....

I mitten av maj publicerade Totalförsvarets forskningsinstitut, FOI, rapporten ”Den digitala kampen – autonoma rörelser på nätet”. Rapporten har med rätta mötts av kritik från flera håll. Även vi på Stiftelsen Expo var kritiska, då vi i rapporten utmålas som en del av den autonoma miljön. Nu har FOI tagit tillbaka det påståendet.

expo.se/2018/05/klarg%C3%B6rande-svar-fr...p%C3%A5-expos-kritik

Daniel Poohl flummar fram...

Allt detta går att verifiera, då mejlväxlingen mellan mig och FOI är en offentlig handling.

Orka hålla på o begära ut brevväxling, man kan, om man innehar någon form av visdom, lägga ut ursäkten direkt, utan att bara skriva att det finns som offentlig handling. Själv brukar jag begära ut offentliga handlingar, så jag vet hur sånt där lätt göms längst ner o blir osökbart... Vissa saker brukar byråkraterna "slarva bort" eller inte gärna lämna ut. Men man har alltid rätt att få det.

I rapporten framstår det som att Expo är en del av den autonoma miljön och att vår journalistik syftar till att möjliggöra hembesök hos politiska motståndare för att hota och trakassera.

:klappa

Daniel Poohl blandar av nån anledning in Ann Heberlein o hennes sexliv, som jag inte tycker har med saken att göra...

Poohl insinuerar att Heberlein och van der Heeg är ett par. En formulering som i sin utformning syftar till att göra relationen misstänkt, att en sexuell relation på något sätt skulle kunna vara inblandad.

Antingen det. Men det kan heller inte uteslutas att Poohl anser att ett registrerat äktenskap mellan man och kvinna är suspekt och tecken på högerextrema åsikter och nazism.

ledarsidorna.se/2018/06/expo-autonom-val...nansierad-finkostym/


Nåja...
Det sjunkande partiet Liberalernas gick till val på "Mot Extremism"
pbs.twimg.com/media/DmEpXn6X0AA3mzu.jpg

Man kan ju tolka det som att Liberalerna vill bli ett extremliberalt parti, eller att de är mot högerextremism och vänsterextremism, ..ism o ...ism. Jihadism o islamism ses säkert som extrema, men kanske inte på någon höger- -vänsterskala...

Liberalernas partiledare Jan Björklund sålde sin skjorta som han hade på sig i valrörelsen för 42 000 kr, o gav bort pengarna till terroristklassade Expo...

Enligt Jan Björklund kommer hela prissumman att skänkas till den antirasistiska stiftelsen Expo.

”Det är en organisation som i vått och torrt kämpar mot nationalismens unkna världsbild”, skriver Björklund i annonsen på Tradera.

"Antirasistiska" kallar de sig, jo man tackar ja. T.ex. så gömmer sig islamistiska självmordsbombare under burkor för att smita in i folksamlingar. Man helt enkelt gömmer sig under nått annat!

Summa summarum!
Jan Björklund finansierar terroristklassade Expo!
Mer
5 år 1 månad sedan #1135495 av Geta
Det är oroligt hos Liberalerna just nu. Kan undra vem som blir ny partiledare?
Mer
5 år 1 månad sedan #1135503 av Cosmos
Jag har hittat ett parti som inte finns i riksdagen men som har alla idéer som jag själv uppskattar. Partiets namn? Nja, väntar nog med det även om det inte är fråga om några extremister.