Allt nödvändigt samlat på ett o samma ställe (nycklar, plånbok, mobil, m.m.)

Mer
5 år 1 månad sedan - 4 år 2 månader sedan #1136921 av Richard
Jag har alltid de tre nödvändigaste sakerna på mig när jag går ut, det är nyckelknippan, plånbok o mobil.

Men nu köpte jag ett nytt fodral till min mobil, som kommer att fungera som plånbok också...







Det kommer att kännas ovant, jag har haft min plånbok i bakfickan sen jag var 7 år (dessutom samma plånbok sen 1987). Den är fortfarande i fint skick. Men nu är det dags att lägga den åt sidan. Jag blev av med den för nått år sen, kanske blev den stulen eller så tappade jag den. Men den dök upp på en krog ca 200 m från där jag bor. Den nya mobilplånboken kommer jag att ha i höger byxficka, samt nycklarna i vänster byxficka. Det är svårare att sno den, samt att tappa den.

Hur har ni det med de nödvändiga sakerna man måste ha när man går ut?
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 månad sedan #1136923 av Miika
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1136925 av Utomjordingen
Jag har alltid axelremsväska när jag är ute! Ibland har jag två axelremsväskor, det är när jag även har med mig mina Filofaxer.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 1 månad sedan #1136934 av Geta
Brukar sällan ha min mobil med mig.
Mer
5 år 1 månad sedan #1136945 av krokus
Richard,
Är du vänsterhänt? Jag har nämligen nycklarna i högerfickan, är högerhänt.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1136966 av Nissegossen
Det enklaste att göra är för i bakfickan ha plånboken är som kom och ta plånboken, Jag köpte ett strypkoppel till en hund, livstids garanti sade hon jag köpte den av.

Jag klippte upp ena öglan och satte dit en nyckelring i stället och bad dåvarande skomakaren I Olskroken, jag sade samtidigt som jag köpte en ny plånbok som man sätter ihop med en tryck knapp som håller den stängd och visade var jag ville ha en öljet
Han satte i den sedan tog jag nyckelringen och satte den i plånboken, garanterat en nitning som heter duga

Andra ringen gjorde jag bara så att jag trädde den i livremmen, tala om Tjoff

Mina nycklar har jag ett band köpt hos nyckelsmeden köp ett med ett lås som öppnar sig så om man fastnar går låset upp och man stryps inte, bandet har jag runt halsen för att inte tappa dem någonstans, en billig försäkring...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.