Vad ärver någon er?

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
16 mar 2019 22:38 #1136992 av Fantasio
Vad ärver någon er? skapades av Fantasio
Jag har inte mycket av värde. Jag har 30 böcker Carl Barks, alla utom kanske tre olästa. De kostade drygt 17 000 att köpa. Första Agent X9, den gav jag 150 kronor för 1985. En annan tidning jag har ville en säljare ha 375 kronor för, min är säkert i finare skick. Jag har rätt många CD-skivor, men sånt går väl inte att sälj.a Jag har en hel del vad jag kallar tidsdokument.

Jag tänker att man nästan lever vidare när någon får en saker. Jag har bland annat två stolar efter mormor och det händer att jag reflekterar över det. Har du något du tror har lite extra värde? Får dina efterlevande kanske ett arv att bråka om?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
17 mar 2019 04:25 - 17 mar 2019 04:34 #1137000 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad ärver någon er?
Jag och mitt ex gjorde ett inbördes Testamente, jag har inte ännu ändrat det, så i nuläget ärver hon mitt lösöre, men jag vet inte alls om hon har gjort det.

Pengar har jag inga, troligtvis inte hon heller, mina föräldrar de har jag redan ärvt och jag vet inte alls om någon som jag eventuellt skulle ärva, det är troligtvis ingen vad jag vet.

Mycket pengar och alla vill ha pengar i det kan syskon bli helt tokiga på det arv som man ärver av föräldrarna, de försöker få så mycket som möjligt och jag undrar hur tänker de när de fått så mycket? Är de beredda att gå över lik för att få så maximalt med pengar så mycket som möjligt? Har där inga snälla ord att säga

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 17 mar 2019 04:34 av Nissegossen.

Mer
17 mar 2019 07:17 #1137015 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad ärver någon er?
Har inte skrivit något testamente. Mina naturliga arvingar får ärva mig. Har en del antikviteter men tvivlar på att mina syskonbarn vill ha dom. Min syster säger att det går att leja bort ett dödsbo som tar hand om kvarlåtenskapen.

Mer
17 mar 2019 07:27 #1137017 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Vad ärver någon er?
Försöker nog som fattigpensionär, snart, snåla med kvarvarande pengar.

Har glädje i minnessaker som jag själv ärvt. Vet inte om någon vill ha dom.

Annars är jag glad över mysteriet med somliga ägodelar, älskar jag då inte något 'i världen'?

Vill ju inte svika mina akademikervänner, heller. Alltså, mina ägodelsbekännelser kan intressera folk.

Mer
17 mar 2019 12:03 #1137071 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vad ärver någon er?
Jag hoppas jag inte dör än på ett tag. Är 34.

Mer
17 mar 2019 12:08 #1137072 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad ärver någon er?
Jag är så gammal att jag får vara beredd på att dö när som helst.

• Utomjordingen
  • Utomjordingen Profilbild
  • Användaren är blockerad
  • Användaren är blockerad
Mer
17 mar 2019 12:33 - 17 mar 2019 13:00 #1137088 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Vad ärver någon er?
Ja, jag gjorde rätt från första början i mitt liv som vuxen som tänkte att inte köpa en insatslägenhet, radhus eller hus eftersom jag ändå inte har några barn som hade fått ärva efter mig om jag skulle dö.

Mina "leksaker" som jag har köpt under åren och kommer att köpa framöver blir ändå bara till skräp i slutändan så gamla prylar kan man slänga om man vill sen om jag blir gammal och dör. Jag får ha kul med prylarna medans jag lever - helt enkelt..!

Räknar med att jag kommer att leva i minst 30 år till fast jag är storrökare och dricker ofta öl... .
Senast ändrad: 17 mar 2019 13:00 av Utomjordingen.

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
17 mar 2019 13:08 #1137095 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad ärver någon er?
Har inga värdesaker som guld och gröna skogar, bara några oljemålningar med okänt värde. Jag gillar prylar och då helst i musikvärlden. Så en fantastisk musikanläggning har jag naturligtvis, en svindyr gitarr och en sprucken Levinare som låter bra trots detta, samt ett piano som numer är ganska ostämt. Hade en svensktillverkad Hagström men den dealade jag bort.

Det är nog inte så många som vill slåss om mina prylar när jag dör.

Sidan laddades på: 0.483 sekunder